وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا اکستنشن مو مفید است یا مضر

آیا اکستنشن مو مفید است یا مضر
هر چیز بهایی دارد، اما بعضی قیمت‌ها برای بعضی چیزها نمی‌ارزد؛ مثلا به نظرتان ارزش دارد كسی سه تا شش ماه گیسوكمند شود و بقیه عمرش را طاس؟ نه! نمی‌ارزد و به همین دلیل است كه باید فكر اكستنشن كردن را از سرتان بیرون كنید.
 
اكستنشن كه این روزها خیلی از زن‌ها و حتی دختران جوان به آن علاقه‌مند شده‌اند، روشی است كه آرایشگر‌ها آن را برای پرپشت‌تر و ضخیم‌تر نشان دادن موهای سر استفاده می‌كنند.آرایشگر برای اكستنشن كردن موها، باید مجموعه‌ای از موهای طبیعی یا مصنوعی را به روش‌های مختلف به موهای سر اضافه كند. البته معمولا موهای مورد استفاده در اكستنشن، مصنوعی است و كمتر پیش می‌آید كه از موهای طبیعی برای آن استفاده شود، چون استفاده از این نوع موها برای مشتری‌ها گران تمام می‌شود.

گیسوكمند، پول خرج می‌كند
قیمت اكستنشن در آرایشگاه‌های زنانه علاوه بر این كه بسته به جنس موهای استفاده شده در آن متفاوت است، به تعداد شاخه‌هایی كه در میان موها كار گذاشته می‌شود نیز بستگی دارد و بنابراین اكستنشن ممكن است از صد هزار تا یك میلیون تومان قیمت داشته باشد.در بیشتر روش‌های اكستنشن، موهای مصنوعی به موی اصلی سر چسبانده یا دور آنها پیچیده می‌شود، اما روش‌هایی نیز وجود دارد كه موهای مصنوعی با گیره‌های مخصوصی به موهای سر متصل می‌شود و قابل جدا كردن است.

اگر اكستنشن باعث شود موها بلندتر و پرپشت‌تر به نظر برسد چرا هیچ پزشك پوستی حاضر نیست اكستنشن را برای بیمارانی كه از كم‌پشتی موها گله دارند، انجام دهد و این جور آدم‌ها برای اكستنشن سراغ آرایشگرها می‌روند؟

گیسو كمند، با خزان گلاویز می‌شود
اكستنشن باعث ریزش شدید موها می‌شود و در نهایت ممكن است به طاسی منجر شود.
یكی از علل مهم ریزش موها بستن زیاد آنهاست. این نوع ریزش را تركشن آلوپسیا ( ریزش موی كششی ) می‌گویند كه در آن، موهای بخش‌هایی از سر كه بیشتر تحت فشار و كشیده شدن بوده‌اند می‌ریزد و بتدریج سر طاس می‌شود. این نوع ریزش موها در زن‌هایی كه همیشه موهایشان را دم اسبی می‌كنند یا محكم می‌بافند بسیار شایع است.

می‌پرسید اینها چه ربطی به اكستنشن كردن موها دارد؟  یكی از عوارض اكستنشن هم ریزش موی كششی است، چون در اكستنشن نیز موها بشدت كشیده می‌شود و به همین دلیل پس از مدتی شروع به ریزش می‌كند و گرچه شاید در دفعات اول و دوم موها چندان كم نشود، اما در دفعات بعدی كاهش آنها كاملا مشهود است.
میزان آسیب‌دیدگی موها، بسته به تعداد دفعات اكستنشن كردن و جنس موها متفاوت است.
 
اگر ریشه موها آسیب ببیند ممكن است طاسی همیشگی شود و موها دیگر در نقاطی كه زیاد تحت كشیده‌شدن بوده ‌است رشد نكند و استفاده از نرم‌ كننده و دارو به بهبود وضعشان كمكی نكند.ریزش موها پس از اكستنشن اگرچه چاره‌ای ندارد، ولی در صورتی كه موها را اكستنشن كرده‌اید، دست‌كم با مشورت پزشكتان، از مكمل‌های مو مانند آهن، روی و بیوتین استفاده كنید تا شاید ریزش‌شان كمی كمتر شود.

گیسوكمند، میگرن می‌گیرد
تشدید سردردهای میگرنی پس از اكستنشن در كسانی كه مبتلا به میگرن هستند هم وجود دارد. البته در اكستنشن كشیده شدن موها در حدی نیست كه باعث سردرد شود، اما وقتی كسی سابقه ابتلا به میگرن را دارد، نباید خطر كند.

گیسوكمند، حساس می‌شود
سری قرمز با پوستی ورم كرده و تاول زده كه موهای زیادی روی آن به هم چسبیده است! فكرش هم آدم را می‌ترساند! شما چه می‌دانید چسبی كه با آن موهای مصنوعی را به سرتان چسبانده‌اند از چه جنسی است و آیا به آن حساسیت دارید یا نه؟

اگر كسی سابقه حساسیت دارد و اصرار دارد با وجود این همه عوارض، باز هم موهای نازنینش را برای اكستنشن به آرایشگر بسپرد، دست‌ كم پس از مشورت با پزشك، آزمایش حساسیت را بگذراند تا متوجه شود كه نسبت به چسب حساس است یا نه.

مضرات اكستنشن آنقدر زیاد است كه حتی استفاده از كلاه‌ گیس با وجود اشكالاتی كه دارد، از آن بهتر است. البته در استفاده از كلاه‌ گیس هم باید دقت كرد كه هر از گاه آن را از سر بردارید تا سرتان هوا بخورد و به هیچ وجه در استفاده از كلاه گیس با كسی شریك نشوید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره