وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

امروز 21 ژوئن طولانی ترین روز سال 2009 است

دانشمندان اعلام کردند یکشنبه 21 ژوئن 2009 به دلیل افزایش چند صدم ثانیه ای مدت قرارگیری خورشید در آسمان نیمکره شمالی طولانی ترین روز سال جاری خواهد بود.
به گزارش مهر، روز یکشنبه 21 ژوئن 2009 عنوان بلندترین روز سال را در نیمکره شمالی سیاره زمین به خود اختصاص داده است زیرا در این روز خورشید نسبت به روزهای گذشته به اندازه بخشی از ثانیه بیشتر در آسمان باقی خواهد ماند و روز را طولانی تر خواهد کرد.

به دلیل اینکه سیاره زمین حول محور خود با درجه 23.5 در حرکت است طی روزی خاص از سال و با به حداقل رسیدن فاصله منطقه قطبی با خورشید این پدیده که به انقلاب تابستانی نیز شهرت دارد رخ می دهد.

دانشمندان زمان دقیق وقوع انقلاب تابستانی را 5:45 به وقت جهانی اعلام کرده اند. این پدیده برای گذشتگان به اندازه ای شناخته شده بوده است که بومیان قاره آمریکا در قرن 4 قبل از میلاد بر اساس آن تقویمی عظیم طراحی کرده بودند که با استفاده از نور خورشید تاریخ دقیق را نشان می داد. این تقویم عظیم سنگی تاریخ انقلاب تابستانی و دیگر رویدادهای مهم سال را که برای کشاورزی و برداشت محصول از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. مقبره ها و معابد قدیمی نیز بر اساس این وقایع خورشیدی بنا شده اند.

بر اساس گزارش زی نیوز، با وجود اینکه 21 ژوئن طولانی ترین روز سال اعلام شده است اما این روز به عنوان گرمترین روز سال نخواهد بود زیرا زمان کوتاه انقلاب تابستانی نمی تواند باعث گرم شدن اقیانوسها و در نتیجه گرم شدن شرایط جوی در زمین شود.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز