وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مشهور شدن پسر ایرانی با مدل موهایش +عکس

مشهور شدن پسر ایرانی با مدل موهایش +عکس
فرود موفقیت‌آمیز کاوش‌گر ناسا بر مریخ نه تنها این سازمان را به دستاوردی مهم در زمینه فن‌آوری رساند، بلکه چهره‌ای کاملا جدید و غیرمتداول به ناسا بخشید و دانشمندان مسئول این پروژه را نیز تبدیل به ستارگان دنیای مدرن کرد.
بابک فردوسی، مهندس پرواز ایرانی-آمریکائی ناسا در جریان فرود آوردن کاوشگر ناسا به نام «کنجکاوی» (Curiosity) به مریخ توجه بسیاری را به خود جلب کرد. شهرت فردوسی نه تنها به دلیل سهیم بودن او در این موفقیت علمی، بلکه مدل موی غیرمتداولش بوده است. موهای او که در دو سمت سرش با طرح چند ستاره تراشیده شده با رگه‌های آبی و قرمز در وسط سرش، حدس زدن در مورد شغل او را کمی سخت می کند.
به گزارش ایران ناز بابک فردوسی ۳۲ سال دارد و فارغ‌التحصیل دانشگاه واشنگتن و موسسه‌ فن‌آوری پرآوازه‌ ماساچوست (MIT) است. او متعلق به گروه معدودی از مهندسان نخبه است که در دهه اخیر پروازهای فضایی ناسا را هدایت می‌کنند. بابک فردوسی در کنار سهیم بودن در موفقیت فرود آوردن «کنجکاوی» توانسته به سازمان فضانوردی آمریکا نیز حال و هوای تازه‌ای ببخشد و کلیشه‌های موجود در مورد کارمندان ناسا را عوض کند.

 

مشهور شدن پسر ایرانی با مدل موهایش +عکس
 

تا به حال کارمندان ناسا به این شهرت داشتند که تنها در رشته تخصصی خود تبحر دارند و در دیگر زمینه‌ها، از جمله روابط اجتماعی بسیار ناتوان و یک‌بعدی هستند. پس از پخش زنده فرود آوردن کاوشگر ناسا از مرکز کنترل ناسا، این تصویر کلیشه‌‌ای ناگهان تغییر کرد.
اینبار تنها متخصصان و دانشمندان نبودند که به مناسبت این موفقیت در تاریخ بشر شادی کردند. حدود ۹۱۰ هزار کاربر اینترنتی خبرهای مربوط به «کنجکاوی» را در توئیتر دنبال می‌کنند. ۲۵۰ هزار نیز در فیس‌بوک به گروه طرفداران این مریخ‌نورد پیوسته‌اند.
 

مشهور شدن پسر ایرانی با مدل موهایش +عکس
 

به شهرت رسیدن بابک فردوسی نیز مانند «کنجکاویپم سریع و غافل‌گیرکننده بود. دنبال‌کنندگان او در توئیتر در مدتی کوتاه از ۲۰۰ نفر به ۴۶ هزار نفر رسیدند. او خود نیز از این استقبال وسیع در اینترنت تعجب کرده و در گفت‌وگویی با روزنامه «لوس‌آنجلس تایمز» می‌گوید: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که مدل مو بتواند برای فضانوردی اینقدر مفید باشد. اما اینکه موهای من باعث می‌شود که جوانان تصور جذابتری نسبت به علم داشته باشند، مرا خوشحال می‌کند.»

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره