وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اثر گردو بر سلامتی انسان

برطبق پژوهش‌های انجام شده گردو محافظ قلب است و از تكثیر تومورهای سرطانی در بدن جلوگیری می‌كند.
مؤسسه تغذیه FDA در آمریكا پیشنهاد می‌كند روزانه مقدار 50 گرم گردو خورده شود و سازمان صلیب سبز در ماربورگ آلمان تایید‌كننده این مطلب است. گردو دارای 65 درصد چربی است وخیلی زود فاسد می‌شود، از این رو بهتر است گردو را در بسته بندی وكیوم شده خریداری و به‌مدت كوتاه آن را در یخچال یا فریزر نگهداری كرد.گردو حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های گوناگون است.

ویتامین‌های محلول در چربی از قبیل ویتامین A، ویتامین E و همچنین ویتامین‌های محلول در آب از قبیل ویتامین C، ویتامین B1، ویتامین B12، اسید فولیك، اسید پانتوتنیك و نیاسین در گردو وجوددارد. گردو دارای آهن، روی، مس، منیزیم و فسفر است.

سایر مواد مفید و شفا بخش در گردو، اسید فولیك، پلی فنول وتانن است.تاثیر مثبت گردو روی سلامتی انسان به خاطر وجود مقادیر زیاد اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 از تكثیر سلول های سرطانی جلوگیری كرده، باعث رشد سلول‌های مغز و اعصاب می‌شود. همچنین گردو دارای آنتی اكسیدان و فیتوسترول است كه این مواد ضد‌سرطان هستند.

چربی‌های موجود درگردو، می‌تواند مقدار كلسترین ال دی ال راپایین بیاورند، از این‌رو مانع آرتریواسكلروز در رگ ها می‌شوند. مطالعات انجام گرفته در دانشگاه ‌هاروارد بیانگر این مطلب است كه مصرف مقادیر بالای مغزها خطر مرگ قلبی ناگهانی را كاهش می‌دهد. علاوه براین بسیاری از مطالعات بیان می‌كنند كه مصرف گردو خطر حمله قلبی و انسداد سرخ رگ ها را تا 70درصد كاهش می‌دهد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز