وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

5 قدم تاآرامش عضلا‌ت صورت

صورت شما در طول روز به شدت كار می‌كند. شما به كمك عضلات صورت به جهات مختلف نگاه می‌كنید، صحبت می‌كنید، غذا می‌جوید، می‌خندید، اخم می‌كنید و شكلك درمی‌آورید. صورت شما همچنین در معرض آسیب‌های عوامل محیطی، مثل نورخورشید، باد، كرم‌ها و لوازم آرایشی مختلف است. در صورت شما تقریبا 16 عضله، تعداد زیادی استخوان و عروق خونی وجود دارد كه به شما كمك می‌كند كه كلیه این حركات را با صورت خود انجام دهید. مانند عضلات سایر قسمت‌های بدن، عضلات صورت شما هم دچار خستگی و ضعف می‌شوند و باید آنها را تقویت كنید.

اگر عضلات شما از سلامت كافی برخوردار نباشند، حتی خون‌رسانی صورت هم مختل می‌شود. یوگای صورت به شما كمك می‌كند كه بتوانید عضلات صورت خود را تقویت و همچنین خستگی روزمره را در آن برطرف كنید.

1) جای آرامی پیدا كنید. در حالی كه چشمان خود را بسته‌اید روی زمین بنشینید. سعی كنید ستون فقرات شما كاملا صاف باشد.
روی تنفس خود تمركز كنید و دم و بازدم‌های عمیق انجام دهید. كف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید: این كار را چند بار تكرار كنید. این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی، پلك و نواحی اطراف چشم می‌شود.

2) انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره‌وار و بسیار آرام ماساژ دهید. این نواحی معمولا قسمت‌هایی است كه در اثر استرس روزمره دچار درد می‌شود.

آگهی

بعد از آن ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فك و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حركات را چند بار تكرار كنید.

3) تا جایی كه می‌توانید دهان خود را باز كنید و لبخند بزنید، طوری كه كشش را در عضلات صورت، گونه، چانه و گردن خود احساس كنید. سپس عضلات خود را رها كرده و این روند را تكرار كنید. این كار سبب رفع خستگی عضلات صورت می‌شود.

4) یك دم عمیق بكشید. سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید و به طوری كه زبان خود را تا جایی كه می‌توانید بیرون آورید و صدای "آ" را بلند ادا كنید. این كار را سه بار تكرار كنید. این عمل جریان خون را در صورت تقویت می‌‌كند.

5) سعی كنید گونه‌ها و ناحیه مركزی صورت خود را جمع كنید وسپس آن را رها كنید.

این كار به تقویت جریان خون در صورت كمك می‌كند.

شما روزانه بهتر است این حركات را برای عضلات صورت خود انجام دهید. زیرا كارهای روزمره به شدت باعث خستگی عضلات این ناحیه می‌شوند و شما با این ورزش‌ها می‌توانید آرامش و شادابی را به صورت خود باز گردانید.

 
 
پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره