وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا با سرطان لب آشنا هستین؟

آیا با سرطان لب آشنا هستین؟
به گزارش پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، چند نمونه از داروهای فشارخون بالا از جمله ادالات ، نیفیدیاک و کوردیپین، خطر ابتلا به سرطان لب را در سفیدپوستان افزایش می دهند زیرا این داروها میزان حساسیت به اثر تخریبی نور خورشید را زیاد می کنند.

محققان در این تحقیقات از اطلاعات بیماران برنامه سلامت کایزرپرمانته استفاده کردند و آنها را با اطلاعات بیش از 700 بیمار کالیفرنیای شمالی که مبتلا به سرطان لب بودند و تقریبا 23000 نفر در گروه کنترل مقایسه کردند.

آنها متوجه شدند: سفیدپوستانی که از این دارو استفاده می کردند تقریباً چهار برابر بیشتر در معرض سرطان لب سلول سنگفرشی در یک دوره پنج ساله بودند با افزایش استفاده از این داروها احتمال این خطر بیشتر می شد.

میزان ابتلا به این سرطان در حالت معمول یک نفر از هر 100000 نفر است.
محققان با مدنظر قرار دادن مصرف سیگار متوجه شدند که خطر ابتلا به سرطان لب در صورت سیگاری بودن بیشتر است.

دکتر گری فردمن محقق برنامه مراقبتی کایسرپرماننته در کالیفرنیای شمالی گفت: این افراد باید از دارویی استفاده کنند که بیشترین منفعت را برای آنها دارد.

واقعا باید تاکید داشته باشیم که احتمال ابتلا به این سرطان بسیار نادر است این سرطان معمولا به راحتی درمان می شود و مرگبار نیست.فردمن گفت: استفاده از کرمهای ضدآفتاب و کلاه برای محافظت پوست در برابر نور خورشید می تواند مانع از سرطان لب شود.