وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

به كارگردان «آرام باش و تا هفت بشمار»

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «شانگهای» به‌عنوان استعداد تازه سینمای آسیا به رامتین لوافی كارگردان «آرام باش و تا هفت بشمار» اهدا شد.

 به گزارش بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،این جایزه مختص فیلمسازانی است كه نخستین یا دومین فیلم بلند خود را ساخته‌اند.

هیات داوران در بیانه خود درباره‌ی این فیلم ایرانی چنین گفت: «روح و جسارتی نوآوری و بدعتی سینمایی كه در سر‌تا سر فیلم جریان دارد و به‌دلیل این‌كه این فیلمساز در نخستین فیلم بلند خود جسورانه از قواعد مرسوم و متداول سینمای ایران پا را فراتر نهاده و دارای روش و متد ابتكاری است «آرام باش و تا هفت بشمار» را شایسته این جایزه دانستند.»

این جایزه‌ پنجمین جایزه‌ بین‌المللی نخستین ساخته بلند سینمایی رامتین لوافی است كه در موسسه «آفتاب هنر آفرین» تهیه شده است و از آغاز سال 2009 موفق به دریافت ببر جشنواره رتردام و جایزه كلیسای جهانی جشنواره فریبورگ و دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند سینمایی جشنواره رم شده است.

 «آرام باش و تا هفت بشمار» با بازی هدایت هاشمی ساختاری تجربه‌گرا دارد و چهار روز از زندگی چند نفر در جزیره‌ای در جنوب ایران را به تصویر می‌كشد كه سرنوشت آنها ناخواسته به هم گره می‌خورد.

 این ساخته رامتین لوافی تاكنون در ایران به نمایش در نیامده است.

 به گزارش ایسنا، جشنواره‌ی شانگهای كه از معتبرترین رویداد‌های سینمایی قاره آسیا محسوب می‌شود با نمایش آخرین ساخته «ران هاوارد» با بازی «تام هنكس» با نام «فرشتگان و شیاطین» به پایان رسید و این جشنواره در 21 خرداد افتتاح شد و ساعاتی قبل در 31 خرداد با اهدا جوایز به پایان رسید.

 گفته می‌شود: ریاست هیات داوران این جشنواره را امسال دنی بویل كارگردان فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» برنده 8 جایزه اسكار سال گذشته برعهده داشت.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز