وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوارض استنشاق مواد شوینده به طور كامل برطرف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: یك فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: استفاده از مواد سفیدكننده و شوینده در فضاى بسته حمام و دستشویى باعث بروز مسمومیت می‌شود و علائم شبیه بیماری آسم را ایجاد می‌كند كه عوارض آن به طور كامل برطرف نمی‌شود.

عوارض استنشاق مواد شوینده به طور كامل برطرف نمی‌شود


مصطفی قانعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: بیشتر موارد مسمومیت با شوینده‌ها از نوع استنشاقى است و استفاده از مواد سفیدكننده در فضاى بسته حمام و دستشویى به علت ایجاد گاز كلر، موجب تحریك راه‌هاى هوایى شده و علایم مسمومیت در افراد بروز می‌كند. سرفه، خس خس سینه و تنگى نفس به وجود می‌آید و علائم بیماری آسم را نشان می‌دهد. با این تفاوت كه آسم بهبود پیدا می‌كند ولی بیماری ناشی از استنشاق مواد شوینده به درمان جواب نمی‌دهد.
وی گفت: گاهى افراد به ویژه زنان خانه‌دار براى پاكیزگى بیشتر سطوح سرامیكى از مخلوط وایتكس و تركیبات اسیدى بسیار قوى مانند جوهر نمك استفاده مى‌كنند كه به علت برخى فعل و انفعالات شیمیایى موجب آزاد شدن بیشتر گاز كلر و در نتیجه شدت مسمومیت مى‌شود.
این فوق تخصص بیماری‌های ریوی اضافه كرد: به زنان خانه‌دار توصیه مى‌شود از مخلوط كردن مواد سفیدكننده و جوهرنمك خوددارى كنند و هنگام شست و شوى حمام و دستشویى از ماسك‌هاى محافظ استفاده و پنجره‌ها را باز و تهویه را روشن كنند تا جریان هوا برقرار شود.
قانعی افزود: استفاده زیاد از سفید كننده و پاك كننده، انواع حلال و مواد ضد عفونى به ویژه در محیط‌هاى سربسته و كوچك مى‌تواند آسیب هاى جدى و گاه جبران ناپذیرى به ریه و مجارى وارد كند. بنابراین تهویه مناسب در محل و استفاده نكردن از محلول‌هاى غلیظ مى‌تواند به پیشگیرى از این مشكلات كمك كند.
وی اضافه كرد: توصیه می‌شود هنگام استفاده از شوینده‌های شیمیایی حتماً از ماسك مناسب استفاده كنید و پنجره‌ها را باز كرده و تهویه را روشن كنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد و از مخلوط كردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمك و مواد سفید كننده جداً خودداری شود.