وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکات باریکتر از مو برای حفظ سلامت مو

نکات باریکتر از مو برای حفظ سلامت مو

موهای سالم و طبیعی علاوه بر نشانه زیبایی و مقاوم بودن مو علامت سلامت جسم نیز هست و به عبارتی زیبایی ظاهری مو بستگی به شرایط درونی و رژیم غذایی هر فرد دارد.بنا بر اظهارات متخصصان پوست و مو حاضر در دومین کنگره ملی بیماری‌های مو که در اصفهان برگزار شد،رعایت نکات ساده که به چشم نمی‌آید و یا به‌آن توجه نمی‌شود ، می‌تواند از بروز ‪ ۹۰درصد از بیماریهای پوست و مو که بیشترین آن “جوش صورت” ، ” موخوره” و” ریزش مو” است، جلوگیری کند. دکتر “علیرضا فیروزه” متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: منظور از ریزش مو این است که مو به شکل غیرطبیعی بریزد که این مشکل از نظر درمان به چند دسته تقسیم می‌شود.

وی بااشاره ب اینکه “ریزش مو”و” موخوره”از بیشترین دلایل مراجعه بیماران زن و مرد به پزشکان است،افزود: ریزش روزانه یکصد تا دویست تار مو به دلیل شستشو و شانه‌زدن ، طبیعی است و نیاز به مراجعه به پزشک ندارد. وی گفت:نوع دیگر ریزش مو نوع شدید و گسترده است که مربوط به”بیماری‌های روانی و جسمانی”مانند “تب”،” زایمان”،”بیهوشی”، “افسردگی”و”فشارهای عصبی” است که غالبا بعد از مدتی قابل برگشت می‌باشد و نیازی هم نیست که فرد برای درمان آنها به پزشک مراجعه کند.

 

وی در عین حال، ریزش و بیماری‌های پوست و مو ناشی از بیماری‌های داخلی، خونی و کلیوی را نیازمند درمان دانست.این متخصص پوست و مو گفت :” ریزش گسترده ومزمن مو” ناشی از ناراحتی‌های متابولیک مانند کمبود آهن و روی،مس و استفاده از برخی از قرص‌های هورومونی و جلوگیری از باروری است که فرد باید در این زمینه ابتدا به پزشک متخصص بیماری‌های داخلی و مربوطه و سپس به متخصص پوست و مو برای درمان تکمیلی مراجعه کند. وی گفت:”ریزش ژنتیکی”و”مراقبت‌های نادرست”،”بیماری‌های قارچی” و “موهای زاید”،”ریزش و از دست دادن مو براثر حادثه”مانند سوختگی،مهمترین و ضروری ترین موضوعات برای مراجعه به پزشک است که با معاینات پزشکی،فرد تحت درمان قرار می‌گیرد. رئیس انجمن پوست ایران نیز گفت: ‪ ۹۰درصد از آسیبهای مو ناشی از عوامل بیرونی و خود فرد و عمدتا بر اثر استفاده مکرر از مواد آرایشی مانند ژل، رنگ مو، کشیدن مو،استفاده مکرر از سشوار و رعایت نکردن نظافت فردی، تغذیه و حمام نادرست است. “یحیی دولتی”افزود:اگر مردم نکات ریزی را در زمینه سالم نگه داشتن موهای خود رعایت کنند مطمئنا آمار مراجعه بیماران به پزشکان کاهش پیدا می‌کند.
وی گفت:قطرات آب دوش حمام اولین و ابتدایی‌ترین عامل ریزش مو است که برای جلوگیری ازآسیب رساندن قطرات آب می‌توان با بستن پارچه‌ای نازک(مانند جوراب زنانه) به سر دوش، از زیان قطرات آب در امان ماند. وی با اشاره به اینکه استفاده از آب گرم نیز باعث آسیب مو می‌شود، افزود: آب استحمام باید ولرم باشد، چون آب گرم به غدد چربی پوست سر ضرر می‌زند و فرد را دچار سردرد عصبی می‌کند. وی گفت: حمام در هر زمانی به شرط خشک کردن سریع بدن و مو خوب است، اما بهترین زمان،ساعت شش بعد ظهر است و توصیه می‌شود افراد سه بار درهفته حمام کنند و موها یک بار با شامپو و مقداری آب، شسته شود.وی بااعلام‌اینکه مصرف شامپو نیز به‌نوعی دیگر به موها آسیب می‌رساند، تصریح کرد: به دلیل سنخیت با شرایط آب و هوایی و تاریخ مصرف، توصیه می‌شود از شامپوهای ایرانی استفاده شود و استفاده از شامپوهای خارجی منوط به تجویز پزشک است. رئیس انجمن پوست ایران گفت: یکی دیگر از دلایل ریزش مو بخصوص بین جوانان استفاده از سشوار و ژل برای خشک کردن و حالت دادن به مو است که این مواد برقی و شیمیایی باعث ضعیف شدن ، نازک شدن و شکنندگی مو می‌شود. وی با بیان اینکه مو را باید با حوله و ماساژ خشک کرد، افزود:بهترین راه خشک کردن مو،نور آفتاب است که علاوه بر خاصیت ضدعفونی‌کننده دارای ویتامین “دی”(‪ (Dاست و باعث فعال شدن پیاز و تسریع در جریان خون به مو می‌شود.
وی گفت:استفاده ازشانه‌های چوبی،ماساژ مو و پوست دراول صبح و هنگام خواب، بافتن مو هنگام شب، کوتاه‌کردن سر مو هر سه ماه یک بار، استفاده از کلاه و دستمال سر در هوای گرم و سرد نیز از دیگر مراقبتهایی‌است که مو نیاز دارد. وی اضافه کرد: موی بلند برای پسران از نظر سلامتی بسیار مضر است چون غدد نگهدارنده موهای بلند در زنان با مردان متفاوت است و نباید موهای مردان بیش از سه تا پنج سانتی متر باشد. وی به‌بانوان توصیه کرد که به دلیل کشیدگی پوست و آسیب رسیدن به عصبهای چشم ، از بستن بالای موهایشان ، خودداری کنند و برای از بین بردن خشکی و موخوره علاوه بر کوتاه کردن بخشی از موهای آسیب دیده،هر شب با مقداری روغن زیتون نوک و سرموهای خود را ماساژ دهند. “سیمین شمسی میمندی”از دیگر متخصصان پوست و مو گفت:بسیاری ازافراد تغذیه سالم را که نقش مهمی در طراوت و سلامت مو دارد، فراموش کرده‌اند و به همین دلیل‌است که با بروز بیماری ظاهری پوست مانند جوش به پزشک مراجعه می‌کنند. وی گفت: بسیاری از این افراد اگر تغذیه سالم و سرشار از ویتامین داشته باشند دچار بیماری‌های پوست و مو نمی‌شوند. وی با تصریح بر اینکه مصرف غذاهای فانتزی و چرب موجب بیماری‌های خونی (قند و چربی)، سو تغذیه، ضعف بنیه در زنان و کودکان شده است، اضافه کرد:
مصرف این غذاها باعث افزایش بیماری‌های پوستی مثل پیری زودرس و جوش‌های سر شده است.
وی افزود: پوست و مو برای شادابی به‌مواد پروتئینی مانند آب میوه، خشکبار مانند پر هلو و بخور با آب جوش و بابونه نیاز دارد. این متخصص گفت: نگهداری از پوست و مو که اصلی‌ترین عضو بدن در دفاع از گرما وسرما و اولین عضو زیبایی به‌حساب می‌آیند با رعایت ساده‌ترین نکات مثل شستشوی درست، تغذیه سالم و حفاظت از پوست در گرما و سرما میسر است. دومین کنگره ملی “بیماری‌های مو و تازه‌های درماتولوژی ” در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور متخصصان پوست و مو ازداخل و خارج از کشور با بررسی موضوعات وابسته به”بیماری‌های مو”و “تازه‌های درمانی کاشت مو” و “نقش لیزر در درمان موهای زائد ” برگزار شد


روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره