وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پایین می‌آوردن فشار خون توت فرنگی

پایین می‌آوردن فشار خون توت فرنگی
محققان آمریکایی بر اساس تحقیقات خود دریافتند که مصرف منظم توت فرنگی فشار خون را در افراد پایین می‌آورد. توت فرنگی فشار خون را پایین می‌آورد. به گزارش ایران ناز محققان جمعیت قلب آمریکا در تحقیقات خود به نتایج جدید و قابل توجه ای درباره آب توت فرنگی و نقش آن در برخورداری انسان از سلامت بهتر دست یافتند.

این تحقیقات اشاره کرد: مصرف آب توت فرنگی به طور منظم کاهش دهنده کالری است و فشار خون انسانهای بالغ را درسطح میانگین طبیعی نگه می دارد و فشار خون را کاهش داده و احتمال ابتلای انسان به افزایش فشار خون مزمن را کم می‌کند. این نتایج به کنفرانس علمی جمعیت قلب آمریکا در 20 سپتامبر جاری که به بحث و بررسی درباره تحقیقات انجام شده در خصوص افزایش فشار خون مزمن در سال 2012 میلادی اختصاص داشت، ارائه شد.

تحقیقات جدید هشت هفته طول کشید و محققان در طول این مدت مقادیر متوسطی آب توت فرنگی را به طور روزانه به شرکت کنندگان در این تحقیقات دادند. محققان گفتند: موثر بودن آب توت فرنگی در کاهش فشار خون چه بسا به خاطر این است که توت فرنگی حاوی مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان است که نقش خود را در کاهش فشار خون ثابت کرده است.

تحقیقات پزشکی در آمریکا همچنین نشان داده است که مصرف توت فرنگی می‌تواند از ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت پیشگیری کند. در این تحقیقات آمده است: توت فرنگی پروتئین موسوم به "ان.آر. اف 2" را فعال می‌کند که این پروتئین تاثیر آنتی اکسیدانها را تقویت و در نتیجه مکانیزم دفاعی بدن را در برابر بیمارها را افزایش می‌دهد.

توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین C در خونسازی بدن مؤثر است و به دلیل دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندانها و ترمیم شکستگی استخوانها بسیار مؤثر است. توت فرنگی منبع غنی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌ اکسیدان‌ ها است و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد.