وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زیورآلات کدر شده را چگونه براق شان کنیم؟

زیورآلات کدر شده را چگونه براق شان کنیم؟
ایران ناز، زیورآلات پس از مدتی كدر و تیره میشوند. چگونه باید آنها را در منزل تمیز و براق كرد؟ راه و روش نگهداری صحیح آنها چیست؟

آنچه را در پی آمده بخوانید تا بدانید.
1 – برای تمیز و براق كردن نقره‌ای كه به سبب اكسیداسیون سیاه و تیره شده، كمی سركه را گرم كرده، روی نقره بریزید.

2 – با برس آغشته به صابون آن را تمیز كنید و بسرعت آب كشیده، خشك كنید. با آب نمك و پنبه نیز می‌توانید به همین هدف دست یابید.

3 – فقط برای طلا و نه جواهرات ، درون ظرفی مقداری آب جوش و اندكی مایع ظرفشویی بریزید و سپس دستبند یا گردنبند طلای خود را در آن تكان دهید یا با برس نرم، به دقت و آرام تمیزش كنید. آنگاه آن را زیر آبی كه سرد نباشد بگیرید تا كثیفی‌ها و تیرگی‌ها براحتی از آن جدا شود. با دستمال یا حوله، بسرعت آنها را خشك كنید.

4 – كمی جوش شیرین را با مقداری مایع ظرفشویی مخلوط كنید و با برس یا مسواك نرم و مرطوب شده، فقط طلاجات خود را به آن آغشته كرده، دقایقی بعد آن را با آب بشویید تا تمیز و براق شود.

5 – برای تمیز كردن جواهرات، مقداری خاك‌ اره كاملا نرم را خیس كرده، جواهرات خود را با آن بسابید؛ شفافیت به آنها باز خواهد گشت.

6 – عرق بدن، الكل، عطر و اودكلن و كلر باعث آسیب دیدن و خرابی جواهرات بویژه مروارید می‌شود. بخصوص اگر دانه‌های مروارید با رشته‌ای نخی متصل شده‌اند، بلافاصله پس از خیس شدنش آن را با سشوار خشك كنید.

7 – بدلیجات را با فرچه یا برس و مسواك نرمی كه به صابون و چند قطره سركه یا آبلیمو آغشته شده تمیز كنید.

8 – پس از خرید انگشتر، دستبند، گردنبند و هر گونه طلا و جواهری جعبه آن را نگه دارید و مواقعی كه آنها را به گردن یا دست خود ندارید، در قالب یا نگهدارنده ویژه خودشان درون جعبه قرار دهید تا از ساییده شدن قطعاتشان به یكدیگر و در نتیجه، تیرگی یا كاهش وزنشان پیشگیری كرده باشید.

9 – در صورت عدم استفاده، زیورآلات نقره‌ای خود را درون فویل آلومینیوم بپیچید تا روند اكسیده شدن و تیرگی آن را كاهش داده باشید. از قرار دادن آنها در كیسه‌های پلاستیكی خودداری كنید.

10 – اگر از بدلیجات خود استفاده نمی‌كنید، آنها را در جعبه‌ای بگذارید و كنارشان تكه‌ای گچ قرار دهید تا سیاه نشود.