وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده کاری که پوست‌ شما را پیر و چروکیده میکند

ده کاری که پوست‌ شما را پیر و چروکیده میکند
ایران ناز، برای داشتن پوست سالم و شاداب لازم است عادت های مضری را که باعث پیری پوست می شود بشناسید واز آن ها پرهیز کنید. دراین مطلب به تعدادی از عادت های نادرست اشاره می کنیم.

رانندگی: هنگام رانندگی یا نشستن در خودرو، روی قسمتی از بدن که در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ضد آفتاب بیشتری بزنید. چرا که تشعشعات خورشید پوست را چروک میک ندو حتی می تواند رنگ آن را نیز تغییر دهد.

معاینه نشدن چشم: استفاده از لنز یا عینک هایی که نمره آن قدیمی شده است باعث می شود فرد برای دیدن روی چشم فشار وارد کند و در نتیجه خط های ریز و چین و چروک دور چشم ظاهر می شود. بنابراین لازم است هر سال یک بار به چشم پزشک مراجعه کنید.

اخم کردن:
حرکت های مداوم عضله به شکل گیری خط اخم منجر می شود. سعی کنید از درهم کشیدن صورت، غنچه کردن لب و… که چین و چروک و خط های دائمی ایجاد می کند، بپرهیزید.

استرس: استرس باعث ایجاد لکه، جوش، کدری، جوش های ریز و… صورت می شود. بهترین راه حل، این است که به فعالیت هایی مانند یوگا، خواندن کتاب، پیاده روی و آشپزی بپردازید.

مصرف انواع شیرینی: مصرف بالای مواد قندی با آسیب رساندن به کلاژن باعث افتادگی پوست می شود. پس به جای مصرف قند مصنوعی از مواد دارای قند طبیعی مانند میوه استفاده کنید.

خشک شدن لب:
لب شامل ۳ تا ۵ لایه سلولی است و خشکی پوست باعث پیری سریع آن می شود. بنابراین از مرطوب کننده لب حاوی وازلین، گلیسیرین و دیمتیکون استفاده کنید.

نداشتن تحرک: ورزش درمان همه مشکلات است.ورزش، با افزایش جریان خون به پوست صورت نشاط می بخشد. از طریق تعریق، سموم بدن را دفع می کند و پوست های مرده را پاک سازی می کند تا پوست جدید دربیاید. ورزش نکردن، لکه های مربوط به سن را افزایش می دهد.

کمبود خواب: داشتن ۸ ساعت خواب کامل که توصیه تمام محققان است، نه تنها به فرد نشاط می بخشد بلکه باعث احیای پوست نیز می شود. خواب ناکافی باعث کدری پوست و انسداد منافذ می شود.

رژیم گرفتن: بالا و پایین رفتن وزن به شل شدن فیبرهای موجود در پوست منجر می شود و به مرور زمان خط های چاقی و افتادگی به وجود می آورد. شاید کاهش وزن، مهم ترین هدف باشد. اما باید به شیوه صحیحی انجام شود.نخوردن غذا پوست را سریع تر خشک و پیر می کند.

نخوردن آب کافی: مصرف روزی ۸ لیوان آب، میزان چین و چروک را کاهش می دهد، علاوه بر آن به پوست نشاط می بخشد. سعی نکنید از جایگزین هایی مانند چای یا قهوه به جای آب استفاده کنید چرا که کافئین خود باعث چروک شدن پوست می شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره