وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جلوگیری از پوسیدگی دندان ها با نوشیدن چای

جلوگیری از پوسیدگی دندان ها با نوشیدن چای
از 4000 سال پیش تا کنون انواع چای های سبز، سیاه، دودی و نیمه تخمیر شده، شناخته شده اند. به گزارش ایران ناز چای نوشیدنی است که بیشترین مصرف را در جهان دارد و خواص داروئی آن بی شمار اند. چای به طور ویژه ای در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها کمک می‌کند؛ خاصیتی که تا کنون فقط به چای سبز نسبت داده می‌شد، اما امروزه این ویژگی چای تخمیر شده یعنی چای سیاه را هم در برمی‌گیرد.

چگونه جلوی پوسیدگی دندان های مان را بگیریم؟
پوسیدگی های دندانی همیشه مشکلاتی جدی به وجود می‌آورند، این مشکلات ممکن است در هر سنی بروز کنند و علی رغم تمام مراقبت های پزشکی دردسر ساز شوند. اولین دلیل ایجاد این پوسیدگی ها، تغذیۀ نامناسب و سرشار از مواد قندی است. بعد از آن موضوع بهداشت دهان و دندان قرار دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

 
به خاطر کمبود وقت یا سبک سری، به ندرت پیش می‌آید که کسی سه بار در روز یا بعد از هر وعدۀ غذایی دندان هایش را به دقت مسواک بزند. و این در حالی است که این دو پدیده در تکثیر باکتری های پوسیدگی زا سهم به سزایی دارند. این باکتری ها پلاک دندانی را به وجود می‌آورند و اسیدهایی تولید می‌کنند که به مینای دندان حمله خواهند کرد.

چای هم می‌تواند در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها سهیم باشد

می‌توان مطمئن بود که برای بالا بردن سلامت دندان ها، علاوه بر اقدامات توصیه شده (مسواک زدن و مراجعۀ منظم به دندانپزشک)، چای نیز می‌تواند به نوبۀ خود کمک کننده باشد. در واقع، چای این خاصیت را دارد که می‌تواند جلوی تشکیل پلاک های دندانی را به واسطۀ ایجاد مانع در تکثیر باکتری های تولید کنندۀ اسیدها، بگیرد.
بنابراین چای می‌تواند با مکانیسم ایجاد پوسیدگی دندانی مقابله کند. تاکنون چنین خاصیتی را فقط به چای سبز نسبت می‌دادند. بنابر مطالعه ای که اخیراً انجام شده است، چای سیاه نیز این خصوصیت ضد پوسیدگی را در خود دارد. به یاد دارید که چای سبز از خشک کردن سادۀ برگ های چای به دست می‌آید در حالی که چای سیاه تحت یک تخمیر قرار می‌گیرد، این تخمیر، ترکیب چای را تغییر می‌دهد.

چای در سطح دهانی و دندانی فایدۀ دیگری هم دارد…
در واقع چای سیاه حاوی فلور نیز هست، همان فلوری که به خاطر جلوگیری از پوسیدگی ها شناخته شده است. فلور با از بین بردن باکتری های دهانی، در از بین بردن بوی بد دهان نیز سهیم است. با چنین استدلال هایی دوستداران چای باید مصرف منظم شان را بیشتر کرده و دیگران نیز حتی اگر به مصرف دیگر نوشیدنی های دیگر علاقه مند هستند، باید عادت نوشیدن چای را در خود تقویت کنند. البته شیرین کردن چای، عادتی است که می‌تواند به مرور زمان و با کم کردن از مقدار شکر اضافه شده اصلاح شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره