وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استرس چه اثراتی بر اندام های مختلف بدن میگذارد؟!

استرس چه اثراتی بر اندام های مختلف بدن میگذارد؟!
استرس و اضطراب وقتی که از حد طبیعی بیشتر شود، برای تمام انسان ها آزار دهنده است و به این خاطر توصیه میشود که اگر در كارهای پی در پی و با شتاب روزانه دچار این حالت میشوید با احساسی مثبت یك نفس عمیق بكشید و حس ناخوشایند استرس را با بازدم خود از وجودتان خارج كنید. بدن ما مثل یك رادار استرس عمل میكند و وقتی استرس از بین میرود بدن ما آزاد میشود.

به گزارش ایران ناز در مقاله ای كه در سایت كامن سنس منتشر شده، به اختصار به بررسی پیامدهای استرس روی اندامهای مختلف بدن پرداخته شده است كه نخستین آنها موهای شما هستند؛

مو : استرس میتواند موجب ریزش مو یا سفید شدن تارهای مو شود.

مغز : استرس از عوامل مهم ایجاد سردردها، بی خوابی، كابوس دیدن، افسردگی، اضطراب، نوسانات خلقی و رفتارهای تنشی است كه البته این موارد تنها اندكی از پیامدهای استرس روی مغز هستند. استرس همچنین موجب احساس سبكی در سر، سرگیجه، دشواری در تمركز و پراكندگی افكار میشود.

دهان : گاهی اوقات زخمهای دردناكی كه در دهان ایجاد میشوند به دلیل نوع تغذیه نیستند بلكه میتوانند ناشی از استرس باشند. سایر عوارض استرس روی دهان شامل دندان قروچه، قفل شدن فك، خشكی دهان، مشكلات بلعی و لكنت زبان هستند.

عضلات : بدن درد و دردهای عضلانی از معمولترین شكایات ناشی از استرس بویژه در بین كارمندان ادارات است. دردهای اسپاسمی از شایعترین عوارض استرس روی عضلات هستند كه برطرف كردن آنها نیاز به استراحت و تغذیه مناسب دارد كه گاهی زندگی پرمشغله حتی اجازه این كار را هم به ما نمیدهد. بعلاوه دردهای مفصلی، ضعف عضلانی و عدم تعادل ماهیچهای از دیگر عوارض استرس بر عضلات بدن هستند.

قلب و ریه : استرس موجب بروز بیماریهای قلبی و فشار خون بالا میشود. آسم و مشكلات تنفسی نیز عوارض استرس روی ریه هستند.

مجاری گوارشی : مشكلات معدهای، تحریك پذیر روده و زخمها گوارشی از مهمترین اثرات نامطلوب استرس بر بدن هستند.

پوست : استرس هم چنین میتواند موجب بروز بیماریهای پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس شود. علاوه بر اینها تعریق زیاد، خارش، ایجاد بثورات جلدی و عفونتها از پیامدهای افزایش استرس و اضطراب هستند.