وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه چربی های دور کمرمان زیاد می شوند؟

چگونه چربی های دور کمرمان زیاد می شوند؟
به گزارش ایران ناز پژوهشگران دانشگاه آکسفورد در انگلیس گفتند که پس از گذشت 3 ساعت از مصرف مواد غذایی، به اندازه دو یا سه قاشق چربی در منطقه دور کمر ذخیره میشود.
 
این تحقیقات نشان داد: مصرف غذا در ساعات پایانی روز احتمال ذخیره چربی در اطراف کمر را افزایش می دهد و این روند برخلاف تصور رایجی است که می گوید افزایش وزن روندی تدریجی است و چربی غذا از شکم به خون منتقل می شود و عضلات هنگام نیاز از آن استفاده می کنند.

چربی ها بعد از گذشت یک ساعت از خوردن غذا حل شده و به شکل قطره های کوچک وارد جریان خون می شوند و سپس قبل از جذب  و ذخیره شدن در بدن حرکت می کنند. این روند بسیار سریع اتفاق می افتد و سلولهای موجود در بافت چربی منطقه کمر قطرات چربی موجود در خون را جذب کرده و برای ذخیره سازی وارد سلول می کنند.

 مقادیر اندکی چربی در وعده صبحانه ذخیره می شود اما میزان جذب چربی در وعده نهار به علت تغییرات هورمونی در طول روز دو برابر می شود و روند جذب چربی ها را در منطقه دور کمر تسهیل می بخشد. اگر فرد در مصرف غذا زیاده روی کند چربی ها وارد مرحله سوخت و ساز نشده بلکه به سرعت در بدن ذخیره خواهند شد و وزن شروع به زیاد شدن خواهد کرد.