وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استخوان‌ هایی سالم با خوردن پیاز

استخوان‌ هایی سالم با خوردن پیاز
مصرف مداوم پیاز برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان به وی‍ژه در زنان سالمند بسیار مفید است.
محققان دریافته اند که یک ترکیب طبیعی موجود در پیاز نقش موثری در تقویت استخوان و کاهش خطر ابتلای آن به پوکی ایفا می‌کند. پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، اسید فولیک، مقدار کمی آهن، مس، روی و انواع و یتامین‌های B است.

پیاز تاثیر شفابخشی روی قلب دارد و یکی از مهمترین خواص آن به شمار می رود. به گفته پژوهشگران مصرف نصف یک پیاز متوسط در روز از مقدار کلسترول بد خون به میزان 30 درصد می‌کاهد و به جای آن کلسترول خوب را افزایش می‌دهد.

پیاز همچنین فشارخون و قندخون را تنظیم می‌کند و مانند سیر، یک آنتی‌بیوتیک طبیعی و قوی است و طیف وسیعی از عفونت‌ها و میکروب‌‌های بیماری‌زا از اسهال گرفته تا بیماری سل را درمان می‌کند.

مصرف پیاز به صورت پخته همچنین برای جلوگیری از سرماخوردگی و کاهش سرفه و رفع مشکلات مجاری تنفسی مفید است. پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی بوده و قادر است روند تغییر شکل سلول‌ها را که منجر به سرطانی شدن آنها می‌شود، متوقف کند و گوگرد موجود در پیاز برای رشد مو مفید است.

مصرف پیاز برای درمان یبوست، بی‌‌خوابی، میگرن، چاقی، ورم گلو، پروستات، بواسیر، یرقان و بسیاری از دیگر بیماری‌ها مفید است. محققان اخیراً نیز بر اساس تحقیقات خود به این نتیجه رسیده بودند که پیاز یکی از سبزی‌هایی است که بیشترین احساس لذت و شادی را به همراه می‌آورد و هویچ، لوبیا، موز و سیب‌زمینی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره