وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جریمه‌ های قطعی غیر مجاز اینترنت در كشور!

جریمه‌ های قطعی غیر مجاز اینترنت در كشور!
ایران ناز، براساس قوانین تعریف‌ شده، شركت‌ های ارائه‌ دهنده خدمات اینترنتی SLA در صورتی كه بیش از حد‌ مجاز قطعی ماهانه داشته باشند موظف هستند براساس میزان قطعی غیرمجاز، جریمه‌ای را در شارژ‌های ماهانه مشتركان خود بازپرداخت كنند.

با فرض 30 روز برای هر ماه و 24 ساعت برای هر روز و 60 دقیقه برای هر ساعت، مدت برقراری یك لینك دو ماه با میزان دسترسی 100 درصد برابر با 43 هزار و 200 دقیقه خواهد بود، اما اغلب شركت‌های ارائه‌كننده خدمات اینترنتی با حدی از قطعی مواجه هستند كه برای حد مجاز این قطعی‌ها جداولی طراحی شده و لازم است در صورتی كه بیش از حد تعریف شده در ارائه‌ی خدمت قطعی وجود داشته باشد، جریمه‌ای به ازای آن پرداخت شود.

 
براساس قوانین موجود برای هر سرویس مدتی به عنوان قطعی مجاز در نظر گرفته شده كه اگر اختلالات بیش از آن حد شود قطعی غیرمجاز نام می‌گیرد. در این میان جداولی طراحی شده و برای انواع سرویس‌های SLA مدت زمانی مجاز قطعی‌ها اعلام و عنوان شده كه براساس این میزان قطعی میزان دسترسی كاربر چگونه خواهد بود.
 
بر اساس این جدول یكی از مدل‌ها مدل برنزی نام گرفته كه میزان دسترسی آن 99 درصد اعلام شده و تا 432 دقیقه در ماه زمان مجاز قطعی در این بخش است. سرویس نقره‌ای سرویس دیگری است كه 99.4 درصد دسترسی دارد و حدود 259.2 دقیقه مجاز به قطعی‌های ماهانه است.
 
اما در سرویس‌ طلایی كه برای آن دسترسی 99.9 درصد تعریف شده شركت ارائه‌كننده‌ی خدمات تنها مجاز است 43.2 دقیقه در ماه قطعی داشته باشد و در نهایت در سرویس موسوم به الماس كه 99.99 درصد دسترسی برای آن تعریف شده تنها 259 ثانیه در ماه قطعی اینترنت مجاز است.
 
بر اساس قوانین تعریف شده در سازمان تنظیم مقررات رادیویی برای قطعی‌های غیرمجاز بسته به میزان آنها جریمه‌های پنج تا 100 درصد برای شركت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات تعریف شده و شركت‌ها موظف شده‌اند در صورتی كه در ارائه‌ی هر سرویس بیش از حد مجاز قطعی داشتند، جریمه آن را در همان ماه پرداخت كنند.