وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اولین مورد بیماری آنفلوآنزای خوكی در كشور تایید شد

تاكید وزارت بهداشت بر لزوم بر رعایت نكات بهداشت فردی جهت پیشگیری از ابتلا

اولین مورد بیماری آنفلوآنزای نوع A/H1N1 مربوط به یك نوجوان 16 ساله ایرانی الاصل مقیم آمریكا كه به همراه خانواده وارد تهران شده، تایید شد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، این فرد هفته گذشته در هنگام ورود به كشور با علائم عفونت تنفسی مورد آزمایش قرار گرفت و در این آزمایش ابتلا وی به بیماری آنفلوآنزای نوع (A(H1N1 قطعی شد. از زمان تشخیص بیماری، اقدامات درمانی برای بیمار و اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان وی آغاز گردید كه در حال حاضر با درمان‌های صورت گرفته، حال عمومی بیمار رضایتبخش گزارش شده است.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت، هفته گذشته فاز 6 بیماری آنفلوآنزای نوع A/H1N1 یعنی مرحله نهایی همه گیری جهانی این بیماری را اعلام كرد كه بر این اساس این بیماری ظرف 6 ماه آینده در تمام قاره‌های جهان رخ خواهد داد.

در حال حاضر این بیماری در 84 كشور جهان از جمله 7 كشور همسایه ایران گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت شدت همه گیری جهانی بیماری آنفلوآنزای نوع A/H1N1 را «متوسط» ارزیابی كرده است.

وزارت بهداشت، با توجه به تشخیص قطعی یك مورد بیماری آنفلوآنزای نوع A/H1N1 در كشور به هم وطنان توصیه كرد كه از مسافرت‌های غیر ضروری به كشورها، به ویژه كشورهای با شیوع بالای این بیماری نظیر آمریكا با 20 هزار مورد ابتلا،‌ مكزیك، كانادا، كشورهای آسیای جنوب شرقی نظیر فیلیپین، تایلند و برخی از كشورهای اروپایی مانند انگلستان و آلمان خودداری كنند.

این وزارتخانه همچنین بر رعایت نكات بهداشت فردی، به ویژه خودداری از تماس نزدیك با مبتلایان، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و شستشوی دستها تاكید كرده است.

گفتنی است، داروی درمان این بیماری «اسلتامی ویر) (Oscltamivir) است كه كشورمان موفق به فرمولاسیون این دارو شده و در حال حاضر این دارو در داخل كشور تولید می‌شود.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز