وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سه سؤال تا تشخیص سرطان تخمدان

سه سؤال تا تشخیص سرطان تخمدان
ایران ناز، اغلب خانمها نگران ابتلا به سرطان هستند و ترجیح میدهند که قبل از وخیم شدن اوضاع بیماری آنها تشخیص داده شود. اما در ضمن از بررسی‌ های بیهوده هم دل خوشی ندارند و از اینکه به هول و نگرانی بیهوده دچار شوند بیزارند. شاید به همین علت است که محققان به تازگی اعلام کرده‌اند غربالگری تمام زنان برای سرطان تخمدان بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد.

اما آنها متوجه شده‌اند که یک پرسشنامه 3 سؤالی که جواب دادنش کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد ممکن است بتواند به این روش کمک کند. به طور معمول آزمایش خون از نظر وجود آنتی ژن سرطانی 125 و سونوگرافی برای غربالگری این سرطان به کار می‌رود. اما بسیاری از خانم‌ها به علت مثبت بودن این آزمایشات مجبور به جراحی بیهوده می‌شوند.

بنابراین محققان اعلام کرده‌اند بهتر است قبل از انجام این کارها بیمار یک پرسشنامه 90 ثانیه‌ای را پر کند. حتی می‌توان این پرسشنامه را قبل از وارد شدن بیمار به اتاق پزشک یعنی در اتاق انتظار به او داد تا پرکند و بعد بر اساس آن برای آزمایشات بعدی تصمیم گرفت. لازم است بدانید این سؤال‌ها راجع به علائم عمومی سرطان تخمدان است و ممکن است در سایر بیماری‌ها مانند روده تحریک پذیر و… هم دیده شود.

لازم است بدانید سرطان تخمدان یک بیماری کشنده است مگر اینکه زود تشخیص داده شود. یعنی اگر زنان با ظهور اولین علائم به پزشک مراجعه و بیماریشان تشخیص داده شود، اغلب درمان می‌شوند اما متاسفانه اغلب علائم بیماری خاص این بیماری نیست و به راحتی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

درد شکمی و لگنی، احساس پری شکم و ناتوانی از خوردن مقدار عادی غذا، احساس شناوری در شکم و یا بزرگی شکم 3 علامتی هستند که در این پرسشنامه مدنظر قرار گرفته‌اند. متخصصان معتقدند 5 درصد زنان این مشکلات را دارند. اما از آنجا که 57 درصد زنان در مراحل اولیه سرطان تخمدان و 80 درصد زنان در سرطان پیشرفته تخمدان دچار چنین علائمی می‌شوند؛ لازم است کسانی که یکی از این مشکلات را دارند بررسی شوند.

نترسید اغلب زنانی که این مشکلات را دارند هم مبتلا به سرطان تخمدان نیستند. البته بررسی‌های بیشتر می‌تواند به آنان کمک کند که سایر بیماری‌های آنها از جمله نشانگان روده تحریک‌پذیر و فیبروم رحم هم در آنها تشخیص داده و درمان شود.

محققان بر این باورند که زنان اگر بیش از یک سال از علائم فوق رنج برده‌اند، به احتمال زیاد دچار سرطان نیستند. اما اگر علائم آنها حدود 2 هفته تا یک ماه است شروع شده لازم است به پزشک خود مراجعه و بررسی‌های لازم را انجام دهند. با تمام این حرف‌ها هنوز هم محققان به دنبال روشی واقعی و مطمئن‌تر برای غربالگری این سرطان هستند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره