وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همسرکشی با رضایت مقتول!

مردی که همسرش را با روسری خفه و در یک آب انبار رها کرده بود در جلسه محاکمه با پذیرش اتهامش گفت این کار را با رضایت همسرش انجام داده است.

روز دوم مهرماه سال 85 گزارش قتل زنی در شهرستان خنج کارآگاهان جنایی استان فارس را برای بررسی ماجرا به آنجا کشاند. جسد این زن 35 ساله به نام شیرین درون آب انباری در بیابان های اطراف این شهرستان رها شده بود و از جنایتی هولناک حکایت داشت. به این ترتیب جنازه برای انجام معاینه های بیشتر و تشخیص علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات در این باره آغاز شد.

بررسی های اولیه متخصصان پزشکی قانونی نشان داد شیرین بر اثر انسداد مجاری تنفسی اش دچار خفگی شده و جان باخته است. همچنین ادامه بررسی ها فاش کرد روز حادثه هیچ کس جز ایوب شوهر شیرین در محل حادثه نبوده و به احتمال زیاد او از راز این قتل باخبر است. بنابراین وی به عنوان مظنون بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

هنوز ساعتی از دستگیری این مرد نگذشته بود که وی اتهام همسرکشی را گردن گرفت و گفت شیرین را با روسری اش در آب انبار خفه کرده است.

ایوب در اظهاراتش همچنین از اختلافات قدیمی با همسرش پرده برداشت و گفت از مدت ها قبل با او درگیری داشته است.

او در این باره گفت؛ من و همسرم از هشت سال قبل با هم مشکل داشتیم. او زن بهانه جویی بود و این رفتارش مرا آزار می داد. در این مدت به سختی رفتارهایش را تحمل کردم تا اینکه روز حادثه تصمیم گرفتم او را بکشم. آن روز او را به آب انبار بردم و ماجرا را برایش تعریف کردم. او وقتی از نیتم باخبر شد هیچ اعتراضی نکرد و برای مرگ اعلام آمادگی کرد. شیرین گفت از زندگی خسته شده است و علاقه یی به ادامه آن ندارد.

به این ترتیب روسری اش را از سرش برداشتم و دور گلویش پیچیدم و در حالی که او هیچ مقاومتی از خودش نشان نمی داد جانش را گرفتم.

در پی این اعترافات متهم به محل جنایت منتقل شد و صحنه قتل را بازسازی کرد. در حالی که همه شواهد نشانگر گناهکار بودن این مرد بود پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای تصمیم گیری نهایی به شعبه 5 دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد.

در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی رضاییان و با حضور چهار مستشار دادگاه برگزار شد ابتدا نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت.

وی گفت؛ براساس اوراق پرونده ایوب متهم است همسرش را به قتل رسانده است. اعترافات او و همچنین بازسازی صحنه این موضوع را اثبات می کند بنابراین با توجه به درخواست اولیای دم مبنی بر صدور حکم قصاص از دادگاه درخواست تصمیم گیری مناسب و کیفر متهم را دارم.

پس از قرائت کیفرخواست نوبت به اولیای دم رسید تا خواسته شان را به طور رسمی مطرح کنند. آنها که از مرگ دخترشان به شدت متاثر بودند در اظهارات کوتاهی از دادگاه خواستند رای به قصاص ایوب دهد.

سرانجام متهم از خود در برابر اتهام قتل عمدی دفاع کرد.

او بار دیگر بنا به خواسته قاضی چگونگی قتل شیرین را تشریح کرد و گفت؛ ما سال ها با هم اختلاف داشتیم و هر چه تلاش کردیم نتوانستیم مشکلات مان را حل کنیم. وقتی هیچ راهی برایمان باقی نماند من تصمیم به قتل همسرم گرفتم و وقتی هم ماجرا را به او گفتم او هم هیچ مخالفتی نکرد و به این تصمیم تن داد. برایم سخت بود در حالی که شیرین در چشمانم نگاه می کرد او را خفه کنم اما چاره دیگری نداشتم.

به دنبال اظهارات متهم قاضی رضاییان با اعلام ختم جلسه ادامه رسیدگی به پرونده را به وقت دیگری موکول کرد. هیات قضات امیدوارند با مساعدت اولیای دم متهم بتواند رضایت آنان را جلب کند در غیر این صورت طناب دار در انتظار ایوب خواهد بود.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز