وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا لبنیات دوست ندارید و نگران کمبود کلسیم در بدنتان هستید؟!

آیا لبنیات دوست ندارید و نگران کمبود کلسیم در بدنتان هستید؟!
اگر شما هم با لبنیات مشکل دارید و آنها را مصرف نمیکنید و در عین حال نگران کمبود کلسیم در بدن خود هستید ، میتوانید با مصرف این خوراکیها کمبود کلسیم بدن خود را جبران نمایید.
 
ماهی ساردین :
نکته مهمی كه در رابطه با ماهی سـاردین وجود دارد اینكه این ماهی یکی از سالـم‌ترین انواع ماهی‌هاست که علاوه بر کلسیم فراوان، دارای میزان بسیار زیادی از امگا3 و ویتامین D است. پیشـنهاد ما به شما این است که این ماهی را به سـالاد یونانی اضافه کرده یا آن را به تنهایی و بدون هیچ افزودنی‌ای میل کنید و از طعم خوشایند آن لذت ببرید.

لوبیا سفید :
این دانه کرم‌ رنگ و سبک، از آن دسته حبوباتی است که منبع بسیار کاملی از کلسیم و آهن است. پیشنهاد می‌کنیم آن را به یک بشقاب ماکارونی اضافه و همراه با سبزیجات تازه سرو کنید یا پوست آنها را بگیرید و به شکل پوره درآورید یا از آن برای خودتان یک « هوموس لوبیا سفید » درست کرده و میل کنید.

کنسرو ماهی قزل‌آلا :
تعجب کردید؟ احتمالا نمی‌دانستید ماهی قزل‌آلا کنسرو هم دارد ( البته هنوز در ایران نیست، اما مطمئن باشید به زودی این هم وارد بازار ایران می‌شود ) اما در کشورهایی که کنسرو قزل‌آلا در بازارهایشان موجود است، بیشتر مردم نمی دانند درون کنسرو این ماهی اسـتخوان هم وجود دارد و همین باعث می‌شود این کنسرو منبع غنی‌ای از کلسیم باشد.

 
اسـتخوان‌های این ماهی سـرشـار از کلسیم است که برای حفظ خاصیت این ماده بسیار حیاتی، استخوان این ماهی را له می‌کنند و آن را همراه با گوشت ماهی، درون قوطی کنسرو قرار می‌دهند. شاید می‌پرسید که چگونه می‌توان آن را خورد؟ نگران نباشید، فرایند کنسـروسازی به گونه‌ای است که استخوان‌های این ماهی را به راحتی از آن جدا کرده، می‌شکنند و آنها را به نرمی له می‌کنند و با بقیه محتـویـات کنسرو از جمله فیله و روغن زیتون یا… مخلوط می‌کنند، به‌طوری که به هیچ عنوان محسوس نیستند و شما هنگام مصرف اصلا آنها را نمی‌بینید.

کلم پیچ
این گیاه فوق‌العاده، غنی از کلسیم و آنتی‌اکسیدان است و به عنوان پایه‌ای برای هر سالاد، یک مکمل بی‌نظیر است. می‌توان آن را به صورت نوارهای باریک خرد کرده و با قطعاتی از زردآلو و آوکادو مخلوط کنید و از خوردن این سالاد خوش‌طعم و رنگ در فصل تابستان لذت ببرید.

لوبیا چشم بلبلی
ثابت شده دانه‌های این گیاه، فقط منحصر به یک گروه از مواد معدنی نیست، بلکه این لوبیای زیبا سرشار از کلسیم، پتاسیم، فولات‌ها و حتی بیشتر از این موارد است که خوردن آن کنار برخی از وعده‌های غذایی بسیار مفید است، پس بیایید برای یک‌بار هم که شده تصمیم بگیرید ساندویچ‌های مملو از سس مایونز و پر چربی را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید و به‌جای آنها از این نوع مواد غذایی مفید و پرمنفعت برای تهیه ساندویچ‌هایتان استفاده کنید.

شیر سویا
طعم شیر گاو را دوست ندارید؟ به آن آلرژی دارید و نمی‌توانید به صورت روزانه از آن میل کنید؟ نگران نباشید! ما برای شما یک پیشنهاد بهتر داریم و آن «شیر سویا» است که به ظاهر شبیه شیر است، ولی در اصل مثل یک شیر طبیعی نیست و می‌توان آن را به عنوان یک شیر گیاهی معرفی کرد زیرا آن را طی عملیاتی از دانه سویا می‌گیرند و به همین دلیل مثل شیر گاو چربی و لاکتوز ندارد. بنابراین بهترین انتخاب برای کسانی است که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند و همچنین آنهایی که طعم چربی شیر طبیعی را دوست ندارند.

شلغم
این گیاه، شامل یک پیاز در زیر زمین و برگ‌های سبزی است که از زیر خاک بیرون آمده و از همین بابت معدنی از کلسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فولات‌ها به شمار می‌آید. خوردن آن در بهبود خلق و خو هم تاثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید آن را هم به صورت آبپز و هم به روش تنوری طبخ کرده و در کنار بشقاب غذا سرو کنید یا آن را با ادویه‌های معطر، طعم‌دار کرده یا به صورت ترش‌مزه از آن میل کنید.

کنجد
این دانه‌های بسیار کوچک و بی‌ادعا، حتی بیشتر از یک ساندویچ همبرگر بزرگ خاصیت دارند! کنجد به تنهایی می‌تواند به کاهش فشارخون و کاهش التهابات مختلف در بدن کمک کند و حتی گاهی سدی برابر سرطان‌های خاص باشد! این دانه‌های ریز و خوشمزه را درون سالادهایتان بریزید و هنگام خوردن از صدای خردشدن آنها در زیر دندان‌هایتان لذت ببرید.

بادام
اگر تا به حال از میان آجیل‌ها هیچ‌ وقت سراغ بادام نمی‌رفتید و مشت‌تان را با این دانه مفید پر نمی‌کردید، از این لحظه بدانید که آنها از مغذی‌ترین دانه‌های آجیل هستند که به غیر از کلسیم، حاوی پتاسیم، ویتامین E و آهن نیز هستند. می‌توانید آن را آسیاب کنید یا به صورت خلالی روی سالاد بریزید یا از آن برای خودتان کره بادامی درست کنید. فقط مواظب اندازه مصرف روزانه‌تان باشید، چون بادام سرشار از کالری است.

پرتقال
درنظر اول رنگ نارنجی و بوی خوش آن باعث شادابی ما می‌شود. این میوه خوشرنگ و شادی‌آور، سرشار از ویتامین C و کلسیم است. شما می‌توانید از خوردن آن در اواسط روز به عنوان یک وعده سبک لذت ببرید یا از عطر و عصاره این نوع از مرکبات برای درخشان کردن ظروفتان استفاده کنید.

کورن فلکس
در حال حاضر بسیاری از غلات و دانه‌ها که امروزه به شکل بسته‌بندی‌های پرک شده و غنی از ویتامین‌ها فراوری شده‌اند، از جمله صبحانه‌های مورد علاقه بچه‌ها و بزرگ‌ترها هستند، حداقل به این دلیل که خیلی فوری می‌توان آن را آماده و به عنوان یک صبحانه کامل مصرف کرد. گرچه این روش سریع صبحانه خوردن خیلی مایه مباهات نیست ولی این غلات غنی شده امروزی از نظر فواید، به نوعی نقش همان نان‌های جوی دوسر قدیم که سرسفره مادربزرگ‌هایمان بود را ایفا می‌کنند که از جمله مزایای آن  فیبر و کلسیم زیاد است. فقط یادتان باشد که ترجیحا نوع بدون قند آن را انتخاب کنید.

آب پرتقال
 آبمیوه‌ها یک مکمل بسیار مفید برای صبحانه هستند که از میان آنها، آب پرتقال گزینه مناسبی برای همراهی با کیک یا تخم‌مرغ به حساب می‌آید.  بهترین کار این است که هر روز برای خودتان آب پرتقال تازه بگیرید و از خوردن یک لیوان مملو از کلسیم و ویتامین C لذت ببرید و برای یک روز پرانرژی آماده شوید. البته اگر برای ناهار هم ماهی قزل‌آلا تدارک دیده‌اید می‌توانید کمی از آن را نگه دارید و روی ماهی بریزید تا طعم لذیذ و جدیدی را امتحان کنید.

دانه سویا
این دانه پرخاصیت به دلیل پروتئین زیاد و نیز طعم و بافت شبه‌گوشتی آن، بهترین گزینه برای گیاهخواران و مناسب آنهایی است که به هر دلیلی نمی‌توانند گوشت بخورند. در واقع این ماده غذایی از دانه‌های سویای خشکی تهیه شده که آنها را آسیاب کرده و بعد می‌جوشانند. این یک روش عالی برای اضافه کردن مقدار زیادی پروتئین و البته کلسیم به هر نوع غذاست که چربی کم آن نیز برای کسانی که کلسترول بالا دارند، بسیار مناسب است.  به شما پیشنهاد می‌کنیم همین امروز آن را تهیه و برای شام امشب همه خانواده را با طعم جدیدی از گوشت غافلگیر کنید.

انجیر خشک
این میوه خشک، یک منبع کامل از آنتی‌اکسیدان، فیـبر و کلسیم است که به همین دلیل یک درمان مناسـب برای انواع بیماری‌های گوارشی محسوب می‌شود. شما می‌توانید از آن به عنوان یک میان‌ وعده سبک استفاده کنید یا آن را به یک مربای خوشمزه تبدیل و برای صبحانه یا عصرانه میل کنید.