وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عاداتی که دندان ها را خراب خواهند کرد

عاداتی که دندان ها را خراب خواهند کرد
1- دندان قروچه
ساییدن دندان ها به هم یا دندان قروچه در اثر فشار عصبی و مشکل بد خوابیدن ایجاد می شود. کنترل دندان قروچه بسیار سخت است. خودداری از جویدن غذاهای سفت در طول روز، درد دندان و آسیب ناشی از دندان قروچه را کم می کند. در شب از محافظ دهان (مخصوص دندان قروچه) استفاده کنید تا در حین خوابیدن از آسیب دندان در اثر دندان قروچه جلوگیری کنید.

2- جویدن یخ
یخ ماده ای بدون قند است و ممکن است فکر کنید برای دندان ضرری ندارد. اما جویدن یخ می تواند باعث شکستن و یا از بین رفتن قسمتی از مینای دندان گردد. اگر یخ را سفت بجوید، باعث تحریک بافت نرم داخل دندان و بروز حساسیت و درد دندان می شود.خوردن غذاهای داغ و یا غذاهای سرد ممکن است درد دندان را شدت بخشند. بهتر است به جای جویدن یخ، آدامس بدون قند بجوید.

3- جویدن مداد
آیا موقع تمرکز روی یک مسئله، مداد خود را می جوید؟ اثر جویدن مداد همانند جویدن یخ می باشد و باعث شکستن و یا خرد شدن دندان ها می شود. هنگامی که می خواهید چیزی را بجوید، آدامس های بدون قند را انتخاب کنید. آدامس های بدون قند باعث ترشح زیاد بزاق می شوند و از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند.

4- مکیدن انگشت
معمولا کودکان بعد از پدیدار شدن دندان های دائمی خود، انگشتان خود را می مکند. این انگشت مکیدن در سن 5 تا 6سالگی ظاهر می شود و باعث تغییرات دائمی در ساختار دندان و لثه می گردد. مکیدن انگشت شست می تواند باعث لق شدن و انحراف دندان های کودک از جای خود گردد. این انحراف دندان ها می تواند مشکلات تنفسی و جویدنی را برای کودک بوجود آورد.

5- مکیدن لیمو ترش
افرادی که لیموترش را می مکند، خود را در خطر مشکلات دهانی و دندانی قرار می دهند. لیمو دارای مقدار زیادی اسید می باشد. این اسید، باعث تضعیف شدن مینای دندان و زبری سطح دندان ها می شود.

6- جویدن ناخن
جویدن ناخن نه تنها ظاهر دست را زشت می کند، بلکه به دندان ها نیز آسیب می رساند و باعث مشکلات دهانی می گردد. جویدن ناخن باعث بیرون آمدن دندان از محل خود، شکستن دندان و تخریب مینای دندان می گردد.

7- با شیشه شیر خوابیدن
اگر موقع خواب، به کودک خود یک شیشه آب میوه، شیر و یا شیرخشک بدهید و در حین خوردن آن بخوابد، باعث خواهید شد که دندان های جدید پوسیده شوند. پس، بهتر است قبل از خوابیدن کودک، شیشه شیر را از او بگیرید و او را به این کار عادت دهید.

8- سوراخ کردن (پیرسینگ) زبان
در برخی کشورها، سوراخ کردن زبان و آویزان کردن زیورآلات فلزی از آن (پیرسینگ) مرسوم است. اگر به طور ناخودآگاه این قطعه فلزی را گاز بگیرید، دندانتان می شکند. هنگامی که فلز با لثه برخورد می کند، باعث آسیب لثه و لق شدن دندان ها می گردد. همچنین دهان ما پر از باکتری است، بنابراین سوراخ کردن زبان، خطر عفونت و زخم زبان را زیاد می کند. بهتر است قبل از این کار، با یک دندان‌پزشک مشورت کنید.

9- سخت مسواک زدن
مسواک زدن بخشی از بهداشت دهان و دندان است، اما نباید سفت و محکم مسواک بزنید. این نوع مسواک زدن باعث از بین رفتن مینای دندان، تحریک لثه ها، حساس شدن دندان ها نسبت به سرما و گرما و حتی ایجاد سوراخ هایی در دندان می شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره