وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا هیچکس به فکر الاغ‌ های ایرانی نیست (+تصاویر)

چرا هیچکس به فکر الاغ‌ های ایرانی نیست (+تصاویر)
یک مرد اهل جمهوری مونته نگرو به اتهام شکنجه یک الاغ توسط پلیس دستگیر شد. به گزارش می تی وی، ووجیسلاو ساوویچ، مرد ۶۸ ساله ساکن روستای مارزا در مونته نگرو یک الاغ را به پشت کامیون خود بسته و حیوان را در حین حرکت به دنبال کامیونش می کشید.
 
چرا هیچکس به فکر الاغ‌ های ایرانی نیست (+تصاویر)
 
به لطف یک دوربین امنیتی که از این صحنه فیلم برداری کرده بود پلیس موفق به یافتن پلاک کامیون و دستگیری ساوویچ شد. پرونده این مرد ۶۸ ساله تحت عنوان” شکنجه گر مارزا” در دادگستری مونته نگرو به جریان افتاده است. پلیس این مرد را متهم به شکنجه الاغ کرده اما هنوز میزان مجازات او مشخص نیست.
 
چرا هیچکس به فکر الاغ‌ های ایرانی نیست (+تصاویر)

 
پرونده‌های حیوان‌آزاری سال‌هاست که در مراجع قضایی اروپا و امریکا به رسمیت شناخته شده‌اند؛ پرونده‌هایی که شاید هیچ مرجع قانونی، برای رسیدگی به آنها سرفصلی با عنوان حقوق حیوانات در اختیار نداشته باشد اما در چهارچوب قوانین اجتماعی، به جرایم انسانی مرتبط با حیوانات در این پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.
 
مشابه چنین پرونده‌ای، دو سال قبل در روسیه به جریان افتاد. در آن زمان گروهی از مردانی که در حال برگزاری یک جشن ساحلی در کراسنودار بودند، تصمیم گرفتند خوشی‌شان را با پرواز دادن یک الاغ تکمیل کنند!
 
آنها الاغی را به بالون بستند و او را به هوا فرستادند و این در حالی بود که جمعیت حاضر در صحنه، در حال تصویربرداری از الاغ بودند تا سریع‌تر این تصاویر را به روزنامه‌های محلی بفروشند. وقتی پلیس در صحنه حاضر شد، الاغ در ارتفاع ۳۰متری زمین از وحشت نعره می‌کشید. پلیس الاغ را نجات داد و برای مجرمانی که بعدا دستگیر شدند، دو سال زندان در نظر گرفته شد.
 
چرا هیچکس به فکر الاغ‌ های ایرانی نیست (+تصاویر)

 
این همان الاغی است که در روسیه به هوا فرستاده شده بود. الاغ در ارتفاع ۳۰متری زمین از وحشت نعره میکشید.
 
الاغ‌های ما، الاغ‌های آنها
پرونده‌های حیوان‌آزاری وقتی به ایران می‌رسند شکل و شمایل دیگری پیدا می‌کنند. در قاون جازت اسلامی، ۹ ماده در ارتباط با حقوق حیوانات وجود دارد که تمام آنها، به مسئولیت‌های صاحب حیوان در قبال آسیب‌هایی که از جانب حیوان به دیگران وارد می‌آید، می پردازند. به همین دلیل بود که وقتی اردیبهشت ماه امسال فیلمی در موبایل‌ها دست به دست شد که در آن مردی روستایی با پتک به جان یک الاغ افتاده بود و تا لحظه مرگ الاغ، به او ضربه می‌زد، هیچ کس نتوانست ماجرا را در مراجع قضایی پیگیری کند.
 
در فیلمی که منتشر شده بود، مرد روستایی و همراهانش همزمان با ضربه‌هایی که به سر حیوان وارد می‌شد، قهقهه سر داده بودند و یک نفر از صحنه فیلم می‌گرفت. انجمن حمایت از حقوق حیوانات ایران که عضو جامعه جهانی حقوق حیوانات است این فیلم را منتشر کرد و به سرعت با ارسال نامه‌ای به دادستان شهرستان سمیرم که گفته می‌شد این اتفاق در آنجا افتاده است، از او خواست عامل کشتن الاغ را شناسایی و دستگیر کنند.
 
چرا هیچکس به فکر الاغ‌ های ایرانی نیست (+تصاویر)

 
این ماجرا البته چندان ادامه پیدا نکرد چون غلامرضا قائدی‌ها، فرماندار سمیرم در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت، اعلام کرد که فرمانداری سمیرم از هرشخص و یا رسانه‌ای که بخواهد بدون سند و دلیل به این موضوع دامن بزند، از طریق مراجع قضایی شکایت خواهد کرد. احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان هم در همان روزها گفت: اصلا از این حادثه اطلاعی ندارم، اما انتشار این اخبار در رسانه‌ها و انعکاس آن در رسانه‌های خارجی چهره‌ای خشن از مردم ایران به نمایش می‌گذارد.
 
به این ترتیب، پرونده مرگ الاغ در سمیرم ناتمام ماند. اما این تنها پرونده حیوان آزاری نیست که قربانیان آن الاغ‌ها هستند. به لطف گوشی‌های دوربین داری و شوقی که بعضی‌ها برای ثبت تصاویر کمیاب و جنجالی دارند، کلیپ‌های دیگری هم از آزار الاغ‌ها دست به دست می‌شود که معروف ترین آنها، پرتاب الاغ از روی پل به داخل رودخانه و کشتن الاغ‌ها با ضربه چوب در طویله است.
 
در فیلم دوم، گفته می‌شود که یکی از رستوران‌های کشور از گوشت الاغ در تهیه غذا استفاده می‌کند و در ادامه، تصاویری از کشتار الاغ‌ها در طویله‌ای نزدیک به این رستوران منتشر می‌شود که در آن، دو جوان خندان، چند ضربه به سر الاغ‌ها می‌زنند و آنها را یکی بعد از دیگری می‌کشند. تصاویری که البته هیچ گاه ضمیمه پرونده‌های قضایی نشدند و هیچ مجازاتی برای عاملان آنها در نظر گرفته نشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره