وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دردهایی كه در قفسه سینه می پیچند!

دردهایی كه در قفسه سینه می پیچند!
به گزارش ایران ناز دردهای ناشی از قفسه سینه از شایع‌ترین موارد ابتلا در سطح جامعه و مراجعات به بخش‌های اورژانس است. دكتر خسرونیا، متخصص داخلی و رییس انجمن داخلی ایران و جامعه پزشكان داخلی به پرسش ما پاسخ میدهد.

علل ناراحتی و درد در قفسه سینه شامل اختلالات و بیماری‌هایی است كه دیواره قفسه سینه را گرفتار میكند. شایع‌ترین علل درد در این ناحیه شامل بیماری‌های قلبی، ریوی، گوارشی، عروقی، عضلانی ـ اسكلتی، عفونی، اختلالات عاطفی، روانی و بدخیمی‌هاست.

درد قفسه صدری اگر ناگهانی باشد ممكن است از درد قلب باشد. سكته قلبی، اسكیمی قلبی و كم‌خونی قلبی ممكن است با درد قفسه سینه بروز كند بنابراین درد قفسه صدری یكی از مهم‌ترین بیماری‌هایی است كه بیمار به پزشك مراجعه می‌كند. اما هر درد قفسه صدری مربوط به بیماری قلبی نیست.

گاهی درد قفسه سینه ممكن است به علت بیماری ریوی باشد. گاهی دردهایی كه به علت آرتروز گردن به وجود می‌آید در قفسه صدری پخش می‌شود یا بعد از كار طولانی دچار درد قفسه صدری می‌شود.

چنانچه فردی سابقه فشار خون یا بیماری قلبی یا سابقه تنگی عروق قلب و كرونر داشته باشد و به دنبال هر حادثه‌ای دچار درد قفسه صدری شد، باید به پزشك مراجعه كند.

توصیه میشود در این خصوص درمان خودسرانه نداشته باشیم و در همان دقایق اولیه خود را به مراكز درمانی برسانیم. كسانی كه سابقه بیماری قلبی دارند با مراجعه به پزشك رژیم مخصوص بگیرند و هیچ‌گونه سهل‌انگاری نكنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره