وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لاغری و تناسب اندام این بار به روش چینی

لاغری و تناسب اندام این بار به روش چینی
رسیدن به یک وزن ایده آل راه چندان پیچیده ای نیست اگر متناسب با شرایط جسمی و روحی خود یکی از درمان های طبیعی مانند اصلاح رژیم غذایی ، هومیوپاتی ، طب سنتی چین یا هند را انتخاب کرده و با رعایت نکات و دستورات آن آرام آرام به وزن دلخواه خود نزدیک شوید.
 
ایران ناز، مهم ترین نکته برای دستیابی آسان به این هدف علاوه بر کمک گرفتن از شیوه های درمانی، رعایت نکات و دستوراتی ساده اما کاربردی است که اجرای آنها به صورت روزانه می تواند مدت زمان معمول کاهش وزن را در افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی به نصف مدت زمان رایج، کاهش دهد.

1- افزایش وعده ها
یکی از مفیدترین شیوه های کنترل اشتها و کاهش وزن، افزایش تعداد وعده های غذایی از ۳ به ۵ وعده و مصرف موادغذایی کم کالری و سرشار از سبزیجات،میوه و فیبر است.

2- قند و شکر ممنوع!
پرهیز از مصرف قند، شکر و آرد سفید فرآوری شده، همچنین کاهش مصرف نمک، قهوه و چای در رژیم غذایی روزانه تاثیر زیادی در بهبود روند کاهش وزن دارد.

3- آب و سرکه بنوشید!
درمانگران شیوه های طبیعی بر این باورند نوشیدن یک لیوان آب که در آن ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب حل شده با وعده های غذایی به هضم بهتر موادغذایی و پیشگیری از جذب مواد غیرضروری و اخلاطی که به اضافه وزن منجر می شوند، بسیار موثر است.

4- آب لیمو یا گریپ فروت؟
نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت یا لیموترش تازه با آب پرتقال صبح ناشتا تاثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن دارد و روند لاغری را سرعت می بخشد.

5- یک هفته گیاهخواری
هر ماه یک هفته گیاهخواری کنید. برای این منظور لازم است در وعده های غذایی خود علاوه بر مصرف غذاهایی که با سبزیجات تازه تهیه می شوند، نوشیدن آبمیوه ها، آب سبزی ها و معجون سبزیجات را در میان وعده های غذایی فراموش نکنید.

6- ورزش کنید
سوخت و ساز بدنتان را با فعالیت های بدنی افزایش دهید. شنا، پیاده روی سریع و هدفمند، دویدن و تنیس از جمله بهترین ورزش ها برای افزایش سوخت وساز بدن و از بین بردن کالری ها با فعالیت بدنی است.

7- ماساژ بگیرید
هر شب اندام های مختلف بدن به ویژه اعضایی که استعداد چاقی در آنها زیاد است را ماساژ دهید. به این ترتیب علاوه بر آنکه می توانید از تشکیل سلولیت در اندام ها پیشگیری کنید، می توانید به از بین رفتن و دفع سلولیت جمع شده در برخی اندام ها نیز کمک کنید. بهتر است بعد از ماسا ژ یک دوش آب گرم بگیرید.

8- چربی سوز طبیعی بنوشید
از چربی سوز های طبیعی استفاده کنید. نوشیدن آبمیوه هایی مثل پرتقال، گیلاس، انبه، آناناس و همچنین نوشیدن آب سبزیجاتی مانند کلم، کرفس و ترکیبی از دیگر سبزیجات به عنوان بهترین چربی سوزهای گیاهی از سوی متخصصان تغذیه و طب سنتی توصیه می شود.

9- رژیم سخت نگیرید
بهتر است برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل، کمتر از رژیم های غذایی سخت و دشوار استفاده کنید. این رژیم ها آسیب جدی به سیستم عصبی بدن وارد می کنند و گاهی سلامت پوست و مو را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

10- آزمایش چکاپ بدهید
اگر در گروه افرادی هستید که شیوه های مختلف را برای درمان چاقی و اضافه وزن خود تجربه کرده و نتوانستید به وزن ایده آل خود نزدیک شوید، بهتر است چکاپ کاملی از برخی اندام های درونی خود مانند کبد، تیروئید و دستگاه گوارش انجام دهید و با متخصص در این زمینه مشورت کنید.
 
11- یوگا کار کنید
برای پیشگیری از پرخوری های عصبی که ناشی از استرس و تنش های کاری است از تکنیک های مدیتیشن، یوگا و متدهایی که به افزایش آرامش شما در طول روز کمک می کند استفاده کنید.

12- ورزش + پیاده روی
اگر به چاقی و نه اضافه وزن مبتلا هستید، علاوه بر آنکه باید پیاده روی را به برنامه های روزانه تان اضافه کنید، باید دست کم یک ساعت در طول روز ورزش کنید تا بتوانید به طور متوسط ۲ کیلو در ماه وزن کم کنید.

13- چاشنی های گیاهی میل کنید
از چاشنی های گیاهی که به افزایش سوخت و ساز بدنتان کمک می کند استفاده کنید؛ مثلا پودر گیاه کرفس را با پودر زنجبیل و زیره ترکیب کرده و از ترکیب آن با آبلیمو به جای سس سالاد و غذا استفاده کنید.

14- بخارپز یا آب پز بخورید
بهتر است برای کسب نتیجه بهتر برای درمان اضافه وزن، سبزیجات را به صورت روزانه و به شکل آبپز یا بخارپز مصرف کنید. آبپز کردن سبزیجات به هضم بهتر این مواد و جذب بهتر آنها در بدن کمک می کند.

15- ماست و زنجبیل موثر است
هر روز یک کاسه ماست که حاوی زنجبیل رنده شده است، میل کنید. این ترکیب به سوختن کالری ها در بدن کمک کرده و موجب کاهش وزن می شود. برای این منظور یک برش کوچک از زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کنید.

16- آبمیوه صنعتی نخورید
از مصرف آبمیوه های صنعتی که با افزودنی های شیمیایی همراه است، به شدت پرهیز کنید. این آبمیوه ها سرشار از مواد قندی و افزودنی هستند که موجب تحریک اشتها و افزایش وزن می شوند.

17- حب گیاهی بخورید!
در میان وعده ها حب گیاهی بخورید؛ ۴ مغز پسته، بادام، فندق و گردو را با هم میکس کرده و حب هایی اندازه حبه قند بسازید. با مصرف ۳ تا ۴ عدد از این حب ها زمانی که به شدت گرسنه هستید، می توانید انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید بدون آنکه کالری زیادی را جذب کنید.

18- سوپ فراموش نشود
دورانی که مشغول رعایت دستور غذایی خاص به منظور کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل هستید، بهتر است در یکی از وعده های شام یا ناهار از انواع سوپ استفاده کنید. گنجاندن این غذا به برنامه غذایی در روز به پیشگیری از ابتلا به یبوست کمک می کند.

19- ماسک گیاهی بگذارید
در مدت زمانی که از رژیم های غذایی استفاده می کنید حتما از ماسک های گیاهی و طبیعی برای افزایش نشاط و شادابی پوست تان استفاده کنید چون بعد از هر رژیم غذایی سلول های پوستی دچار اختلال هایی می شود که ممکن است زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

20- سرخ کردنی ممنوع!
تا حد امکان از مصرف غذاهای سرخ شده پرهیز کنید و در طول ماه حتما گوشت ماهی و گوشت های قرمز را به صورت آبپز یا کبابی میل کنید.

21- لبنیات کم چرب بهتر است
لبنیات روزانه خود شامل شیر، ماست، خامه و پنیر را از مواد کم چرب یا فاقد چربی انتخاب کنید زیرا مصرف دراز مدت این مواد با درصد چربی بالا، موجب ابتلا به اضافه وزن می شود.

22- واقعا گرسنه اید؟!
تنها زمانی سراغ خوردن غذا بروید که واقعا میل به خوردن دارید و احساس گرسنگی می کنید و برای آن ساعت مشخصی را در نظر بگیرید. اینگونه نباشد که هنگام هر ملاقات یا دیداری که با دوستی دارید برای گذراندن وقت مشغول خوردن شوید.

23- طب چینی را امتحان کنید
از شیوه های طبیعی درمان چاقی و اضافه وزن مثل طب سوزنی، طب چینی و هومیوپاتی برای کاهش وزن استفاده کنید. سعی کنید دست کم یک بار این شیوه ها را تجربه کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

24- تلویزیون را خاموش کنید
به هنگام مصرف وعده های غذایی هرگز به تماشای تلویزیون، فیلم و یا اخبار مشغول نشوید. این کار موجب می شود در طول مدت صرف غذا متوجه میزان غذا و کالری ای که مصرف کردید نباشید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره