وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش خنده دار طلاق دادن زنان در کشور تاجیکستان!!

روش خنده دار طلاق دادن زنان در کشور تاجیکستان!!
افزایش طلاق در میان خانواده های تاجیکستانی به یکی از معضلات اجتماعی در این کشور تبدیل شده است. بیشتر زنان تاجیکی مجبور هستند تا مسوولیت نگه داری از فرزندان خود و انجام امور خانه را به تنهایی بر دوش بگیرند چرا که همسرانشان برای کار به روسیه مهاجرت میکنند؛ اما معضل طلاق نیز بار سنگینی را بر دوش آنان قرار میدهد.

به گزارش ایران ناز افزایش موارد طلاق نه تنها مشکلاتی را برای زنان این کشور بوجود می آورد، بلکه موجب می شود تا فرزندانشان نیز به دلیل دور بودن از پدر افرادی افسرده و عصبانی شوند.         

در کشور تاجیکستان مردان می توانند با تکرار کلمه «طلاق» برای سه بار چه به صورت رو در رو و چه با استفاده از تلفن از زنان خود جدا شوند. سال گذشته کمیته امور مذهبی این کشور این رسم را غیرقانونی اعلام کرد؛ اما همچنان بیشتر مردان به این شیوه به طلاق همسرانشان اقدام می کنند.

گلهومر 33 ساله گفت: پس از اینکه همسرم من را طلاق  داد مجبور شدم به همراه چهار دخترم و خانواده برادرم در یک اتاق زندگی کنیم چرا که توانایی تأمین یک خانه مستقل را نداشتم. همسرم برای کار کردن به روسیه رفته است و تمامی درآمد خود را برای خانواده اش می فرستد. او از پشت تلفن من را طلاق داد.

گلهومر همچنین گفت: همسر بیشتر زنان این منطقه مهاجر هستند و پس از رفتن به روسیه به راحتی همسرانشان را طلاق می دهند.

آمارهای دولتی این کشور نشان می دهد که طی سال جاری نرخ طلاق 14.3 درصد افزایش یافته است و زنان تنها از راه جمع آوری پنبه در مزارع تاجیکستان امرار معاش می کنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره