وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

محافظت پوست در برابر خورشید با عصاره توت فرنگی

محافظت پوست در برابر خورشید با عصاره توت فرنگی
تحقیقات نشان میدهد که عصاره توت فرنگی همانند یک عامل محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید عمل میکند، همچنین طول عمر سلول های پوستی را افزایش داده و صدمات وارد شده به DNA را نیز کاهش میدهد. این مطالعه بر اهمیت مصرف توت فرنگی در رژیم غذایی تاکید کرده و همچنین دریچه ای نو را پیش روی کارخانه های تولید کننده محصولات ضد آفتاب قرار می دهد.
 
در این تحقیق سلول های پوستی انسان (فیبروبلاست) در آزمایشگاه کشت داده شدند و عصاره توت فرنگی در غلظت های مختلف به آنها افزوده شد. این نمونه ها معادل 90 دقیقه آفتاب تابستان در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفتند. نتایج نشان داد که عصاره توت فرنگی قدرت بالایی در محافظت از این سلول ها در برابر نور آفتاب دارد و بنابراین قادر است از سرطان های پوستی و سایر بیماری های التهابی پوست پیشگیری کند.
 
به گزارش ایران ناز این ویژگی توت فرنگی به دلیل وجود رنگدانه قرمز رنگ آن به نام آنتوسیانین است. آنتوسیانین دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد تومور بوده و در تنظیم فرآیندهای آنزیمی بدن نقش دارد. مطالعات قبلی در مورد توت فرنگی نشان داده بود که این میوه قادر است گلبول های قرمز خون را تقویت کرده و معده را در برابر اثرات مضر الکل محافظت نماید.
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره