وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استرس‌ شایعترین آسیب‌ شغلی پس از كمردرد است

مدیر كل سازمان پزشكی قانونی آذربایجان غربی گفت: استرس‌های شغلی دومین آسیب‌شغلی پس از كمردرد است و كارشناسان بررسی صحنه جرم نیز به میزان زیادی دچار این استرس‌ها هستند.

استرس‌ شایعترین آسیب‌ شغلی پس از كمردرد است


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علی افتخاری در مراسم اولین كنگره بررسی صحنه جرم كه در مركز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: در شرایط كنونی استرس جزئی از زندگی افراد است و تأثیر آن بر زندگی افراد به میزان تطابق افراد با شرایط محیطی بستگی دارد.
وی افزود: استرس‌ها تجارب ناخوشایندی هستند كه به ازای ابعاد عاطفی رفتاری و روانی اختلالات متعددی را برای زندگی افراد ایجاد می‌كنند. مشكلات جسمانی مانند تأثیر بر سیستم قلبی- عروقی، مشكلات روانی مانند اضطراب‌ها و مشكلات رفتاری مانند بی‌خوابی از جمله این عوارض هستند.
افتخاری تصریح كرد: محققان در بررسی های اخیر، شغل را مهمترین عامل استرس معرفی كرده‌اند كه علاوه بر اثرگذاری بر سلامت جسمی و روانی فرد موجب بروز تعارض بین همكاران، كاهش تمركز فكر، ایجاد درگیری در خانواده، كاهش قدرت و تصمیم‌گیری و در نتیجه كاهش بهره‌وری می‌شود.
وی یادآور شد: حوادث گذرا مانند بیماری‌های خفیف فرد را دچار استرس‌های خفیف می‌كند اما دیدن صحنه‌هایی دلخراش مانند صحنه‌های تصادف مشكلات شدیدی در زمینه استرس برای فرد ایجاد می‌كند.
وی خاطرنشان كرد: متأسفانه تحقیقات و مطالعات چندانی در كشور در خصوص اثرات تنش‌های شغلی بر زندگی افراد و سلامت روانی آنها انجام نشده است.
افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود به مشاغلی كه به طور مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد استرس در هنگام بررسی صحنه جرم می‌شوند اشاره و تصریح كرد: پزشكان، كارشناسان پزشكی قانونی، قضات و گروه پلیس از مهمترین این مشاغل هستند كه عدم میل به تفریح و سرگرمی و ترس از مرگ مهمترین آثار درازمدت این استرس‌ها در زندگی آنها است.
رئیس سازمان پزشكی قانون آذربایجان غربی گفت: پیشگیری از استرس‌های كارشناسان صحنه جرم باید در دستور كار سازمان پزشكی قانونی قرار بگیرد و در هنگام استخدام اطمینان از سلامت روانی آنها و بررسی شرایط روانی در هنگام مشاهده صحنه جرم افزایش قابل توجه حقوق و مزایای آنها، اعطای سالانه 2 ماه مرخصی اجباری، مصرف بیش از حد شیر و لبنیات توسط آنها و معاینات و ارزیابی مرتب و دوره‌ای روانی و جسمانی این كارشناسان باید در دستور كار سازمان پزشكی قرار بگیرد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز