وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کدام یک بهتر است؟ صابون ، شامپو بدن یا ژل حمام

کدام یک بهتر است؟ صابون ، شامپو بدن یا ژل حمام
انتخاب بهترین و مناسب ترین شوینده برای بدن به نوع پوست و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
نکاتی برای مراقبت از انواع پوست
فرض کنید که در داروخانه ایستاده اید و باید بین صابون ، شامپو بدن و ژل حمام یک محصول را انتخاب کنید ، این انتخابی بسیار سخت خواهد بود. سوال این است که چگونه می توانید بهترین صابون را برای پوست خود، انتخاب کنید. ایران ناز، جِیمی میلر استادیار پزشکی در بخش پوست میگوید : آنچه می خرید بیش از هرچیز به این بستگی دارد که شما چه نوعی از محصولات را می پسندید ، البته استثنا نیز وجود دارد.

به توصیه ی دکتر میلر باید مراقب تبلیغات گسترده درمورد صابون ، شامپو بدن و ژل های حمام باشید. این پیام ها، اغلب گمراه کننده هستند. بجای توجه به این تبلیغات ، شما باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید، آیا پوست شما خشک ، حساس یا چرب است. در حقیقت شیوه ی حمام کردن شما از شوینده ای که استفاده می کنید مهم تر است؛ بهترین روش برای استحمام این است که بجای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید، و بلافاصله پس از حمام ،پوست خود را مرطوب کنید.

استفاده از صابون یا شامپو بدن تفاوت زیادی ندارد ، اکثر شوینده ها تاثیر یکسانی بر پوست دارند. این محصولات علاوه برکثیفی و باکتری ، متاسفانه چربی طبیعی پوست را نیز از بین می برند. به گفته ی دکتر میلر، بیشتر صابون ها و شامپو بدن ها، موجب از بین رفتن چربی هایی می شوند که پوست را به طور طبیعی مرطوب نگه می دارند ، و در نتیجه پوست خشک می شود.

 
راه حل این مشکل ، استفاده از محصولات حاوی مرطوب کننده است. بسیاری از شامپو بدن ها، لایه ای از مواد مرطوب کننده را برروی پوست باقی می گذارند که چربی از دست رفته ی پوست را جایگزین می کند.
نگران کف صابون نباشید. برخلاف آنچه در تبلیغات تلویزیونی می بینید، برای تمیز کردن پوست ،نیازی به حجم زیاد کف صابون نیست. در حقیقت بهترین انتخاب برای شما اجتناب از کف صابون است ، خصوصا اگر نگران خشکی پوست خود هستید.

به گفته میلر شوینده های غیرصابونی ،که کف کمی تولید می کنند ، مقدار کمتری از چربی طبیعی پوست را، از بین می برند، در نتیجه کمتر موجب خشکی پوستمی شوند. با انتخاب صابون های مناسب برای پوست های حساس و استعمال لوسیون بدن پس از استحمام، وقتی پوست هنوز خیس است، می توان از خشک شدن بیش از حد پوست، جلوگیری کرد. این کار رطوبت پوست را حفظ و چربی از دست رفته آن را جایگزین می کند.
اطلاعاتی در مورد چربی پوست

به گفته ی میلر منظور از واژه فیلم در اصطلاحات پزشکی ، لایه ای نازک از چربی است که پس از استفاده از شامپو بدن یا صابون روی پوست باقی می ماند. این لایه همچون محافظی است که رطوبت پوست را حفظ می کند ، و از آن جهت که پوست را بیش از حد چرب نمی کند، بسیار مناسب است. صابون و شامپو بدن ،هردو می توانند این لایه را روی پوست ایجاد کنند. بعلاوه باید مراقب صابون هایی که چنین اثری ندارند، باشید. با استفاده از چنین صابون هایی شما احساس پاکیزگی بیشتری می کنید ، اما به این دلیل که آنها تمام چربی و رطوبت پوست را ازبین می برند، برای پوست مناسب نیستند .

به توصیه ی میلر اگر این لایه ی چربی روی پوست، شما را آزار می دهد، می توانید از صابون، ژل حمام ، شامپو بدن و مرطوب کننده هایی با ترکیبات جدیدتر استفاده کنید. این محصولات با چربی های طبیعی پوست سازگارتر هستند و رطوبت پوست را نیز حفظ می کنند، با این وجود پوست را چرب نمی کنند و شما لایه ی چربی را بر روی پوست خود احساس نمی کنید.

حقایقی درمورد صابون ها
به عقیده ی بیشتر مردم صابون ها، بهترین مواد شوینده برای پوست هستند. ولی صابون ها ،ممکن است موجب خشکی شدید پوست شوند. مهم ترین گام برای مراقبت از پوست، این است که بدانید ترکیبات مناسب برای آبهای قلیایی چیست.

به گفته ی میلر صابون های معطر ( دئودورانت) و صابون های قلیایی، چربی پوست را از بین می برند و آن را جایگزین نمی کنند. اما اگر پوست شما بسیار چرب است، استفاده از این صابون ها مانعی ندارد. اگر مصرف این صابون ها، پوست شما را خشک می کند، باید بلافاصله پس از استفاده از آنها پوست خود را مرطوب کنید.

اگر مایلید از صابون برای شستشوی پوست خود استفاده کنید ، بهتر است صابون های آرایشی را انتخاب کنید، زیرا از باقی صابون ها مرطوب تر هستند.

مناسب ترین مواد شوینده برای بدن
گرچه پوست های چرب ،در مقابل تاثیر منفی اکثر شوینده های بدن، مقاوم هستند، با این حال رعایت نکات زیر، ممکن است برای انواع پوست ها مفید باشد :

– شوینده ای ملایم انتخاب کنید که قلیایی نباشید.

– از آب ولرم یا خنک برای حمام استفاده کنید، نه آب داغ.

– بلافاصله پس از حمام، از مرطوب کننده استفاده کنید.

– از شستشوی زیاد و مکرر پوست، خودداری کنید، زیرا موجب خشکی پوستمی شود.

– مراقب علائم خشکی پوست ازجمله پوسته شدن ، قرمز شدن و خارش باشید.

اگر شوینده های مختلف را امتحان کرده اید وهمیشه از مرطوب کننده ها نیز، استفاده می کنید و پوست شما هنوز خشک است ، به جای استفاده از شوینده های دیگر بهتر است برای مراقبت از پوست خود، به متخصص پوست مراجعه کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره