وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوارض شدید بد نشستن برای استخوان ها

عوارض شدید بد نشستن برای استخوان ها
دكتر علی اصغر ارسطو گفت که هر سطح مفصلی در بدن امكان ابتلا به آرتروز را دارد ، آرتروز با شغل و سن افراد مرتبط است و مشاغلی كه فشار فیزیكی زیادی را تحمل می كنند و افرادی كه اصول شرایط ایستادن ، نشستن و استراحت‌كردن را رعایت نمیكنند، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند.

وی ادامه داد: سطح مفصلی با گذر زمان دچار تغییراتی می شود، استحكام استخوان‌ها كاهش یافته و سیستم عروقی كند شده و تغذیه سطوح مفصلی كاهش می یابد. سطوح مفصلی كه غضروفی است شروع به ساییده شدن می كند و استخوان‌سازی های نابه‌جایی ایجاد می شود و در نتیجه در سنین بالاتر ابتلا به آرتروز نیز افزایش می یابد.

ارسطو تاكید كرد‌: ‌شایعترین آرتروز مربوط به زانو است، چرا كه زانو حركات مختلفی دارد. پس از آن نیز آرتروز ستوان فقرات بیشتر مشاهده می شود كه دلیل این موضوع فشار زیادی است كه به كمر افراد وارد می شود. مهره‌های پنجم و خاجی و مهره‌های پنجم و چهارم كه حالت پایه‌ای برای كمر دارند دچار این عارضه می شوند. در این بیماران غضروف به حالت شفاف و انعطاف‌پذیر دیده نمی شود و تیره شده است.

ارسطو گفت: آرتروز‌ بیماری شایعی است و در ایران علت آن شرایط غلط بدنی است؛ بسیاری از افراد به حالت چمباتمه یا روی زانو می نشینند و هنگام ایستادن یا در محل كار نیز وضع درست بدن را رعایت نمی كنند. فعالیت بدنی نیز بین مردم كم است كه می توان در خانه با انجام فعالیت‌های ایروبیك این مشكل را حل كرد، ولی مردم علاقه‌ای به ورزش نشان نمی دهند.
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره