وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نقش عشق و عقل در ازدواج؟!

 

مسلما عشقی که نسبت به تصویر ذهنی پسر یا دختر مورد علاقه اتان دارید آنقدر قوی هست که احساس کنید در زندگی فقط و فقط با او خوشخبت خواهید شد و البته چنین احساسی، قوی و درخورد توجه هست.
اما آنچه که ضرورت پیدا می کند و به مداخله عقل نیاز می شود اینست که این عشق شما به واقعیت آن پسر یا دختر است یا نسبت به تصویر ذهنی می باشد که از او در خیالات و رویاهای خود ساخته اید.
بخش احساسی ماجرا:
مثال شما عاشق دختری شده اید که احساس می کنید زیبا، محجوب، وفادار، با اندیشه، با احساس، با ثبات، منطقی با خانواده ای فهمیده، بدون مشکلات روحی و …، هست، خب اینها که عالیست. کدام عقل سلیمی چنین عشقی را رد می کند و مسلم است که زندگی با چنین دختری البته اگر شما هم واجد این شرایط باشید، خوشبختی را با خود دارد.
اما بخش منطقی ماجرا:
منطق می گوید که این عشق صحیح هست و باید باشد، فقط مشخص کنید که تمام این پندارهایی که در مورد این دختر یا پسر تصور می کنید با واقعیات منطبق هست یا خیر؟! آیا یک کلمه ، یک رفتار و یک احساس این دختر و پسر موجب شده است که ما به اشتباه گمان کنیم که او همه شرایط مطلوب ما را دارد؟! یا نه سایر اطرافیان ما نیز به این مسئله واقف هستند.

اگر به شما ثابت شود آنچه عاشقش بوده اید ، ایده آلهای و تصورات ذهنی شما در مورد آن دختر یا پسر بوده و آن دختر هیچ یک از آن مشخصه ها را ندارد و همه اینها دروغ بوده است، آیا باز هم عاشق فردی بدون این مشخصات می مانید.( این همان بخشی هست که پس از ازدواج موجب درگیری بین زوجینی می شود که قبل از ازدواج احساس عاشقی می کردند و پس از ازدواج این مسئله رو شده است).
برای اینکه ببینید لباس تصورات ذهنی شما بر قامت آن دختر و پسر می نشیند یا نه ، نیاز است از طرق منطقی ارزیابی کنید ( نه احساسی، مثلا اینکه چون حس می کنم این پسر اینطور هست ، پس حتما اینطوره)، و اگر خودتان را بیشتر از اندازه درگیر احساسات نموده اید ، می توانید از دیگرانی که خارج از گود هستند کمک بطلبید، معلمان، مشاوران ، والدین ، دوستان فهمیده ، مطالعات و ….، همه می توانند شناختی مکملی را برای شما ایجاد کنند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز