وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فاصله بین خود و فرزند دلبنتان کم کنید!

فاصله بین خود و فرزند دلبنتان کم کنید!
به گزارش ایران ناز یکی از کارشناسان و مشاوران خانواده با بیان اینکه فاصله روابط والدین و فرزندان نباید زیاد شود، گفت که پیوند دوستانه بین والدین و فرزندان باعث میشود فرزندان از الگوهای خطرناک دوری کنند.

اگر امروزه به نوجوانان زیادی امر و نهی کنیم، لجباز می‌شوند. ولی ما می توانیم با معرفی کردن یک دوست خوب به فرزندان‌مان و همراه شدن با فرزندان خود در مکان‌های مفید و علمی، باعث می‌شوند فرزند نقش سازنده خود را در جامعه پیدا کند.

با توجه به این که فرزندان از رسانه‌های گروهی مانند اینترنت و ماهواره‌ها الگو می‌گیرند، باید یک پیوند دوستانه بین والدین و فرزندان ایجاد شود تا فرزندان از الگوهای خطرناک و انتخاب‌های غلط خودداری کنند.

نیازهای اولیه نوجوانان مانند نیازهای عاطفی، ‌روانی، نیاز شخصیتی و نیازهای اجتماعی باید موجه و عقلانی برطرف شود و پاسخگویی بیش از حد والدین به فرزندان باعث می‌شود یک حکومت فرزند سالاری بین خانواده ایجاد شود.

در روابط خانوادگی اگر والدین به هم احترام بگذارند، فرزند هم احترام به والدین و اعضای خانواده را می‌آموزد. اگر به فرزند بیش از اندازه محبت کنیم، نوجوان نمی‌تواند خوب و بد را از هم تشخیص دهد، همچنین اگر در مجازات افراط کنیم، فرزند سر خورده می‌شود و این سر خوردگی باعث می‌شود نوجوان اعتماد به نفس و عزت نفس خود را از دست بدهد.

یکی از علت های افسردگی و انزوا در نوجوانان، نرسیدن به خواسته‌های‌شان است. در این صورت با ایجاد ارتباط دوستانه بین فرزندان‌مان می‌توانیم آن‌ها را از انتخاب‌های غلط و معضلات دیگری دور نگه داریم.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره