وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش محافظت از پوست در مقابل نور کامپیوتر

روش محافظت از پوست در مقابل نور کامپیوتر
استفاده کردن از کرم ضدآفتاب در مواجهه طولانی مدت با نور کامپیوتر ضروریست.
یک متخصص پوست با اشاره به اینکه نورهای ناشی از کامپیوتر و مهتابی دارای اشعه ماوراء بنفش هستند، گفت که اشعه ماوراء بنفش منعکس شده از نور کامپیوتر و مهتابی میتواند موجب افتادگی، پیری و سرطان پوست شود بنابراین باید افرادی که بیش از ۶ ساعت در برابر این نور قرار می گیرند از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی با تاکید بر اینکه نور آفتاب، کامپیوتر و مهتابی دارای اشعه ماوراء بنفش است، افزود: طول موج های مختلف ناشی از نور کامپیوتر، مهتابی و آفتاب به سه قسمت A ، B و C تقسیم می شوند که هریک از این گروه ها با طول موج های مختلف می توانند روی پوست انسان تاثیرات منفی داشته باشند.

وی در ادامه طول موج اشعه ماوراء بنفش گروه B را در حد متوسط دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه طول موج این اشعه در گروه B بیشتر از سایر گروه ها است بنابراین خطر ایجاد سرطان پوست در این گروه نیز بیشتر است. این متخصص پوست همچنین پیری و افتادگی پوست را از مهم ترین عوارض اشعه ماوراء بنفش در گروه A عنوان کرد و گفت: طول موج اشعه ای که از گروه A استخراج می شود بسیار بیشتر از دو گروه دیگر است که این مسئله می تواند در پیری و افتادگی پوست تاثیر منفی داشته باشد.

وی همچنین در خصوص مضرات اشعه ماوراء بنفش ناشی از گروه C تاکید کرد: طول موج اشعه های ناشی از گروه C ترکیبی از طول موج های گروه های اول و دوم را دارد و می تواند مضرات هر دو گروه در این اشعه دیده شود. دکتر احسانی با تاکید بر اینکه لامپ های مهتابی و نور کامپیوتر میزان اشعه بالایی دارند، اظهار کرد: افرادی که برای مدت طولانی یعنی بیش از شش ساعت در برابر نور این وسایل قرار می گیرند توصیه می شود از ضد آفتاب استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، آسیب روی قرنیه چشم را از دیگر عوارض نور کامپیوتر و مهتابی برشمرد و افزود: لازم است افرادی که در برابر نور کامپیوتر و مهتابی قرار می گیرند از عینک های آفتابی استفاده کنند. این متخصص پوست در پایان توصیه کرد: کودکان به دلیل اینکه پوست نازکی دارند لازم است درصورتی که در برابر نور آفتاب و یا کامپیوتر قرار می گیرند از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره