وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف

مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف
عدم استفاده مجدد
بطری های پلاستیکی و ظروف پلاستیکی به ندرت استفاده مجدد میشوند. بنابراین شاید ظروف پلاستیکی که الان نزد شما هستند و مورد استفاده تان قرا ر میگیرد، اولین و آخرین بار است که از آن استفاده میشود.
 
نکات بسیار مهم برای استفاده از ظروف پلاستیکی
1 – پس از استفاده از لیوان های یکبار مصرف، آنها را بشکنید تا مجددا استفاده نشوند. در برخی موارد مشاهده می شود که برخی افراد سودجو، بدون توجه به عواقب و تاثیرات سوء این کار بر سلامت مردم، دست به این کار می زنند.
 
2 – اگر می خواهید ظروف پلاستیکی ضخیم را که برای نگهداری انواع غذاها در یخچال استفاده می شود، در ماکروویو بگذارید، حتما به قابلیت این ظرف برای استفاده از آن در ماکروویو دقت کنید. برچسب مخصوص ماکروویو بر روی ظروفی که این قابلیت را دارند، حک می شود.
 
3 – برای نگهداری آب در یخچال از بطری های پلاستیکی استفاده نکنید. سعی کنید از بطری های شیشه ای استفاده کنید، زیرا حداکثر آسیبی که به شما می رسانند شکسته شدن آنها است. علاوه بر این، به حفظ محیط زیست خود نیز کمک کرده اید.
 
4 – اگر ظروف پلاستیکی خریداری کردید که حاوی بیسفنول – آ BPA بود باید بدانید که سمی می باشد. طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شده است که BPA موجود در ظروف پلاستیکی ارتباط مستقیمی با ایجاد سرطان در انسان دارد. هم چنین مشکلات هورمونی شدیدی هم برای انسان ایجاد می کند.
 
5 – استفاده مجدد از بطری آب، بدون اینکه قبل از استفاده مجدد آن را تمیز کنیم، بسیار خطرناک می باشد، زیرا باکتری هایی درون بطری وجود دارند که رشدونمو کرده و منجر به بیماری افراد می شوند. این امر در آب و هوای گرم بسیار شایع است، زیرا رطوبت و گرما سبب رشد سریع‌تر باکتری ها می شود.
 
6 – شستن و خشک کردن دهانه بطری آب تا حدی از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.
 
7 – استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف علاوه بر آسیب محیط زیست، در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می تواند بر سلامت انسان ها نیز اثر بگذارد. پس قبل از استفاده از آن، نکات ایمنی را رعایت کنید.