وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آمار عجیب ازدواج دختران زیر 14 سال در عربستان

آمار عجیب ازدواج دختران زیر 14 سال در عربستان
به گزارش ایران ناز بیشتر دختران عربستانی که در سن زیر 14 سال ازدواج کرده‌ اند، از روستاها و شهرهای کوچکی هستند که ساکنان آن را قبایل تشکیل میدهند.
 
علی بن عبدالرحمن الرومی عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی در دانشگاه محمد بن سعود در عربستان طی اظهاراتی فاش کرد که در یک سال اخیر 5 هزار و 622 دختر عربستانی زیر سن 14 سال که سن قانونی ازدواج در این کشور به شمار می‌رود، ازدواج کرده‌اند.

وی در ادامه افزود که همه این دختران به اجبار خانواده‌هایشان تن به ازدواج زیر سن 14 سال داده‌اند؛ البته به اعتقاد بنده تعیین سنی خاص برای ازدواج، اقدامی نادرست است و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

در همین راستا شیخ عبدالله الرکبان عضو هیئت علمای عربستان نیز ضمن تأیید این خبر، افزود: بیشتر دخترانی که در سن زیر 14 سال ازدواج کرده‌اند، از روستاها و شهرهای کوچکی هستند که ساکنان آن را قبایل تشکیل می دهند؛ متأسفانه بیشتر این دختران کم سن و سال را بخاطر پول به مردان ثروتمند که سنشان بسیار زیاد است، می‌دهند.

وی افزود: باید این مشکل اجتماعی هر چه سریع‌تر حل شود؛ بنده هم موافق تعیین سن خاصی برای ازدواج نیستم اما ازدواج به این طریقه نادرست است؛ حداقل باید به فاصله سن میان دخترهای کم سن و سال با پسران توجه شود؛ دختران باید حق انتخاب همسر مورد نظر خود را داشته باشند؛ از دلایلی که به آنان اجازه انتخاب داده نمی‌شود، سن کوچک آنان است.