وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با پیرترین انسان های جهان آشنا شوید

با پیرترین انسان های جهان آشنا شوید
در طول تاریخ افراد زیادی وجود داشت ه‌اند که عمری بسیار طولانی داشته اند؛ 110، 115 و حتی 130 سال. بیشتر آنها زندگی سالم، بدون سیگار و نوشیندنی‌ های الکلی داشته‌اند و همیشه از خوراکی‌های سالم استفاده کرده‌اند. این مساله نشان میدهد که تغذیه سالم و زندگی آرام و به دور از استرس می‌تواند امری مهم در طول عمر باشد. ایران ناز، اما در مقابل، ژنتیک اثر چندانی بر طول عمر ندارد زیرا فرزندان این افراد عمری معمولی داشته‌اند و کمتر پیش آمده که یکی از آنها بیشتر از 90 سال عمر کرده باشد.
سارا کنائوس با 119 سال سن
«سارا کنائوس» پیر‌ترین فرد شناخته شده در آمریکا و سومین فرد پیر در دنیاست. سارا در زمان مرگ 119 سال و 97 روز سن داشت او در 24 سپتامبر 1180 به دنیا آمده بود و جالب اینجاست که در 30 دسامبر 1999 یعنی یک روز قبل از شروع قرن بیست‌ویکم از دنیا رفت. برای سارا اصلا مهم نبود که رسانه‌ها از او به عنوان یکی از پیر‌ترین افراد دنیا یاد می‌کردند. حتی یک بار زمانی که خبرنگاری به او گفت که پیر‌ترین فرد زنده در دنیاست، پاسخ داد «که چی بشه؟».
 
دخترش او را فردی ساکت و آرام توصیف می‌کرد که هیچ چیزی نمی‌توانست آرامشش را برهم زند. همین خونسردی شاید دلیلی برای طول عمر سارا بود. زیرا همه می‌دانند که استرس تا چه حد می‌تواند از عمر انسان کم کند. سارا 7 جنگ آمریکا و ترور مارتین لوترکینگ را به خاطر داشت. سن سارا در زمان مرگ، حتی از پل برووکلین و مجسمه آزادی هم بیشتر بود. همچنین زمانی که نیل آرمسترانگ برای اولین بار قدم بر ماه گذاشت او 88 سال داشت.

جین کالمنت
پس از آنتیسا، جین کالمنت فرانسوی پیر‌ترین زن دنیاست که براساس مدارک، در زمان مرگ 122 سال و 164 روز سن داشت. او در 21 فوریه 1875 در شهر آرلس به دنیا آمد. جین در زندگی طولانی خود شاهد اختراعات مهمی چون اتومبیل، تصاویر متحرک، استیل ضد‌زنگ، تلویزیون و حتی هواپیما بود. او حتی در سن 13 سالگی خود در سال 1888 موفق به ملاقات با ونسان ونگوگ شده بود. او ونگوگ را شلخته و نامرتب توصیف کرده بود.

به گفته جین، راز طول عمر او در دور بودن از هرگونه استرس و استفاده از روغن زیتون بود. جین تا سن 100 سالگی برای رفت و آمد از دوچرخه استفاده می‌کرد. اما نکته منفی‌ای که در زندگی او به چشم می‌خورد این بود که او تا 5 سال قبل از مرگش سیگار می‌کشید و در طول هفته نزدیک به یک کیلو شکلات می‌خورد. جین در سال 19977 از دنیا رفت.

لوسی هانا
لوسی هانا یکی از آن دسته افرادی است که با وجود داشتن سن بالاتر از 100 سال، به اندازه بقیه پیر‌ترین‌ها به او بها داده نشد. شاید این به دلیل همزمان شدن زندگی او با جین کالمنت بود. لوسی با داشتن 117 سال و 224 روز سن و اصلیتی آفریقایی – آمریکایی، به عنوان پیر‌ترین انسان سیاهپوست دنیا شناخته می‌شد. او در 16 جولای 1875 در آلاباما به دنیا آمد و در زمان پخش اعلامیه مشهور آزادی لینکلن، 12 سال سن داشت.

 
لوسی در سال 1901 ازدواج کرد و صاحب 8 فرزند شد که البته 6 فرزند او قبل از مادرشان از دنیا رفتند. این زن سیاهپوست در زمانی زندگی می‌کرد که تبعیض نژادی در اوج خود بود و سفید‌پوستان، سیاهان را از زمین‌ها و خانه‌هایشان بیرون می‌کردند، به همین خاطر او نیز به همراه شش میلیون آفریقایی آمریکایی دیگر مجبور به مهاجرت شده و به دیترویت رفت جایی که تا آخر عمر خود در 21 مارس 1993 در آنجا ماند.

ماری لوئیز میلر
زمانی که ماری لوئیز میلر در 16 آوریل 1998 از دنیا رفت، 117 سال و 230 روز سن داشت. جالب اینجاست که تا زمان مرگ، یکی از پسرانش همراه با او در خانه سالمندان بستری بود و دختر بزرگش 90 سال سن داشت.
این زن فرانسوی – کانادایی، در 29 آگوست 1880 در دهکده‌ای در کبک به دنیا آمد. همسر اول ماری زمانی که او 30 سال سن داشت، بر اثر ابتلا به ذات‌الریه از دنیا رفت.

او در تمام عمر خود کار می‌کرد و با داشتن 10 فرزند، تقریبا هرگز بیکار نبود. ماری همین کار زیاد و روحیه خستگی‌ناپذیر خود را راز عمر طولانی‌اش می‌دانست. او که عادت عجیبی به استفاده از نوشیندنی‌های الکی و کشیدن سیگار داشت، وقتی خود را در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دید آنها را در سن 90 سالگی ترک کرد. شاید همین دلیل شد تا او بتواند 27 سال بعد از آن نیز به زندگی خود ادامه دهد.

آنتیسا کویچاوا
آنتیسا کویچواز زمانی که از دنیا رفت 132 سال سن داشت. تمام مدارک هویتی و شناسنامه آنتیسا، سن او را 132 سال نشان می‌دادند ولی این موضوع که آیا این سن حقیقت داشته است یا نه، هنوز هم به درستی مشخص نیست.

اگر سن آنتیسا 132 سال بوده باشد در واقع او پیر‌ترین انسان دنیا نیز به حساب می‌آید. آنتیسا که براساس شناسنامه‌اش هشتم جولای 1880 به دنیا آمده بود، در دهکده‌ای به نام «ساچینو» در گرجستان زندگی می‌کرد.
او دارای 12 نوه، 18 نتیجه و 4 نبیره بود. در سال 1965 یعنی در سن 85 سالگی بازنشسته شد.
آنتیسا همیشه راز طول عمر خود را تغذیه سالم و استفاده از محصولات ارگانیک بیان می‌کرد اولین باری که نام آنتیسا به عنوان پیر‌ترین زن دنیا مطرح شد، سال 2010 و زمانی بود که او 130 سال داشت. براساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، تمام مدارک شناسایی آنتیسا در زمان جنگ گم شد و از بین رفته بودند اما مدارکی هم وجود داشتند که نشان می‌دادند او در همان سال 1880 به دنیا آمده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره