وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با بهترین صبحانه های زمستانی آشنا شوید

با بهترین صبحانه های زمستانی آشنا شوید
یك متخصص تغذیه با تاكید بر لزوم صرف صبحانه گفت که پس از صرف یك صبحانه كامل، میان وعده‌ هایی مانند میوه یا شیر، نیاز كودكان را در زنگ‌های تفریح به بهترین نحو برطرف می‌كند. آقای دكتر سید علی كشاورز، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار كرد: همه افراد به ویژه كودكان باید صبحانه را به طور كامل بخورند؛ زیرا تمام فعالیت‌های فكری و جسمی افراد از ابتدای صبح آغاز می‌شود.
 
به عبارت دیگر خوردن صبحانه نقش موثری در انجام فعالیت‌های روزانه دارد. وی افزود: یك‌چهارم از انرژی و پروتئین روزانه ما از طریق وعده صبحانه تامین می‌شود. بنابراین باید به این وعده غذایی توجه بیشتری شود؛ بهترین نوع صبحانه در فصل بهار و تابستان نان، پنیر و مغز گردو همراه با یك لیوان شیر یا تخم مرغ با كره برای كودكان لاغراندام است. در فصل پاییز و زمستان عدسی و لوبیای پخته بهترین نوع صبحانه برای كودكان است.

این متخصص تغذیه به والدین توصیه كرد: حتما والدین صبحانه را به طور كامل بخورند، زیرا آنها برای فرزندانشان الگو هستند، به خواب كودكان توجه كنند، بهترین زمان خواب ساعت 8 شب برای كودكان است؛ زیرا بی‌خوابی سبب می‌شود كودكان از خوردن صبحانه خودداری كنند. این رفتار اشتباهی است كه پدر و مادرها ایجاد می‌كنند.

دكتر كشاورز درباره نوع میان وعده‌های مناسب برای دانش‌آموزان گفت: بهتر است در میان وعده كودكان میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال یا نارنگی و نان و پنیر، بیسكویت، كیك با شیر گنجانده شود. چون مصرف لبنیات در جامعه بسیار پایین است و به علاوه در رشد قدی كودكان تأثیر بسزایی دارد.

وی درخصوص كودكانی كه تا دیروقت در مدارس می‌مانند، گفت: در این‌گونه موارد دانش‌آموزان باید به طور كامل ناهار را صرف كنند. مهم‌ترین منابع غذایی در این وعده می‌تواند شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ باشد كه حاوی پروتئین هستند.