وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پنج اشتباه رایج در استفاده از كوله‌ پشتی

پنج اشتباه رایج در استفاده از كوله‌ پشتی
1) انداختن وزن كوله‌پشتی روی یك شانه
بسیاری از افراد این اشتباه را مرتكب میشوند و نتیجه‌اش می‌شود این‌كه بدنشان ناخودآگاه به یك طرف خم می‌شود و كم‌كم شانه‌شان‌ افتادگی پیدا می‌كند و كارشان به انحراف ستون‌ فقرات می‌كشد. كوله‌پشتی را باید روی هر دو شانه‌ انداخت و ترجیحا باید رفت سراغ كوله‌پشتی‌هایی كه چندقسمتی و چندلایه باشد تا وزنش حسابی پخش شود.

2) سنگین كردن كوله‌پشتی
وزن كوله‌پشتی‌ نباید از 10 تا 15 درصد وزن آدم بالا بزند، یعنی مثلا اگر فرزند شما 30 كیلوگرم وزن دارد، باید كوله‌ای پشتش بگذارد كه حداكثر 3 تا 5/4 كیلوگرم باشد. البته گاهی نمی‌شود تعداد كتاب و دفترها را كم كرد ولی بهتر است همیشه از بعضی لوازم و كتاب و دفترهای غیرضروری صرف‌نظر كرد. معلمان و مدیران هم می‌توانند گنجه‌هایی در مدرسه در نظر بگیرند تا دانش‌آموزان، كتاب‌های خود را در مدرسه جا بگذارند و هر روز آنها را حمل نكنند.

3) نگه‌داشتن كوله‌پشتی روی شانه‌ها
به دانش‌آموزان توصیه می‌شود هر وقت كه فرصتی دست داد،‌ كوله‌پشتی را از پشت خودشان بردارند و بگذارند زمین و مواقعی كه ضرورت ندارد، كوله را با خودشان این طرف و آن طرف نبرند و آن را در كمد شخصی‌ خود در مدرسه یا در نیمكت بگذارند.

4) بی‌توجهی به خطرات كوله‌پشتی
اگرچه استفاده از كوله‌پشتی نامناسب یا حمل نامناسب آن در هر سنی مشكل‌ساز است؛ ولی در سنین پایین‌ كه استخوان‌ها در حال رشد و شكل‌‌گیری‌اند و تاندون‌ها انعطاف‌پذیرترند، این ناراحتی‌ها شدیدتر است. ضمن این‌كه استفاده نادرست از كوله‌‌پشتی در سنین پایین‌تر ممكن است تبدیل به عادت ‌شود و تا بزرگسالی ادامه پیدا كند و به بدن آسیب برساند. اگر در دست یا كمرتان احساس هرگونه درد، بی‌حسی یا گزگز داشتید حتما از پزشك كمك بخواهید. اینها ممكن است علائم یك مشكل جدی باشد.

5) استفاده از كوله‌پشتی‌های بلند
اگر كوله‌پشتی‌تان خیلی بلند باشد، پایین می‌آید و روی كمرتان می‌افتد و خطر بروز تدریجی كمردرد، گودی كمر و درد گردن تهدیدتان می‌كند. كوله‌پشتی باید بین دو كتف‌تان بیفتد تا ستون فقرات‌تان صاف بماند و مجبور نشوید برای حمل آن به جلو متمایل شوید یا شانه‌هایتان را عقب بدهید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره