وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پنج کار اشتباه پس از یک وعده پرخوری کردن

پنج کار اشتباه پس از یک وعده پرخوری کردن
آیا شما هم طی چند روز گذشته و یا شب گذشته به مهمانی و یا جشن عروسی یکی از دوستانتان رفته اید و حسابی پرخوری کرده اید؟ حالا برای اینکه این پرخوری را جبران کنید سعی می کنید در روزهای آتی کمتر بخورید. بهتر است که بدانید در اشتباه هستید و نیازی نیست احساس گناه کنید. ایران ناز، بجای اینکه به بدن خودتان صدمه بزنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1- خودتان را وزن نکنید
احتمالا می دانید که وزن شما در ساعت های مختلف شبانه روز می تواند متفاوت باشد و تغییرات وزن به میزان یک کیلوگرم بر اثر نوشیدن آب کاملا طبیعی است. در صورتی که شب گذشته غذای زیادی خورده اید و غذا هم اندکی شور بوده است، بر اثر خوردن آب زیاد ممکن است صبح روز بعد با اضافه وزن مواجه شوید. از روی ترازو پایین بیایید و به جای اینکه به اضافه وزن فکر کنید، سعی کنید یک روز سالم را آغاز کنید. (می توانید ۴۸ ساعت را منتظر بمانید و ببینید که اثر آب از روی وزن شما کم شده است و شما به وزن عادی خود بازگشته اید.)

2- خوردن صبحانه را فراموش نکنید
فکر می کنید از پرخوری دیشب هنوز سیر هستید و میل به خوردن صبحانه ندارید؟ بهتر است که صبحانه را کنار نگذارید. نخوردن صبحانه سبب می شود تا شما ناهار و یا شام بیشتری نسبت به وضعیت عادی میل کنید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه می خورند، نسبت به آنهایی که از صبحانه می گذرند، به مراتب سالم تر و دارای وزن کمتری هستند. اگر فکر می کنید با خوردن یک صبحانه سنگین به شما حالت تهوع دست می دهد، بهتر است تا اندکی میوه، یک نان تست و یا غلات مخصوص صبحانه را برای وعده خود انتخاب کنید.

3- بیش از حد ورزش نکنید
حالا که پرخوری کرده اید و احساس گناه می کنید، نیازی نیست به یکباره تمرینات ورزشی خود را سنگین کنید و بیش از حد به بدن خود فشار بیاورید تا تمام کالری وارد شده را بسوزانید. اگر به طور متوسط ۲۰ دقیقه ورزش می کنید، همان ۲۰ دقیقه را به ورزش اختصاص داده و سعی کنید با اندکی پیاده روی سریع، احساس سنگینی را از خود دور نمایید. بدین ترتیب به به هضم غذایتان هم کمک کرده اید.

4 – خوابتان را کم نکنید
تحقیقات دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که افرادی که بیشتر به دنبال غذاهای فست فود و شیرینی هستند، خواب کمتری نسبت به سایر افراد دارند و در واقع افرادی که ۸ ساعت در طی روز استراحت می کنند،‌ رژیم سالم تری دارند. علت این موضوع را می توان به کمبود انرژی مغز در اثر استراحت دانست. در این شرایط مغز سعی می کند این کمبود را با خوردن بیش از جبران کند.

5- نگویید که هرگز فلان غذا را نخواهم خورد
شاید یکی از بدترین کارهایی که می توانید بعد از یک روز پرخوری انجام دهید، این است که به خودتان قول بدهید که دیگر غذایی را نخورید. قول دادن برای نخوردن غذاهای سرخ کرده و شیرنی جات چند روز و یا چند هفته ای بیشتر دوام نخواهد آورد و بهترین راه برای کنترل رژیم غذایی تان، خوردن آنها به حد متعادل است. بهتر است که به سرعت تصمیم نگیرید و به رژیم عادی خود بازگردید، هر زمان که احساس گناه از زیاده روی در غذا خوردن کردید، سعی کنید معده خود را با میوه و سبزیجات تازه پر کنید.