وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

به غریبه ها لبخند بزنید…

به غریبه ها لبخند بزنید…
خوش رویی و خوش خنده بودن صفت پسندیده ای است که همه از آن استقبال می کنند و شاید هیچ کس جرات نکند با صدای بلند به مخالفت با خوش رویی بپردازد. اما کمتر پیش می آید وقتی صبح از خواب ناز بیدار و راهی خارج از منزل می شویم لبخندی به لب داشته باشیم. اتوبوس ها پر از آدم های خسته و خواب آلود است که نشسته و ایستاده چرت می زنند، پشت چراغ قرمز راننده هایی را می بینی که اگر چه مرتب و منظم لباس پوشیده اند و سر و وضعشان مرتب است اما پر از خواب و کسلی اند.

یک سوال: تابه حال صبح که از خانه بیرون می زنید به چند غریبه لبخند زده اید؟

در راستای مزایای لبخند و شادی مقاله های زیادی نوشته شده است اما کمتر به این فکر کرده ایم که لبخند زدن به یک غریبه چه مزایایی می تواند داشته باشد. در این گزارش شما را با مزایای لبخند زدن به غریبه ها آشنا می کنیم.

1 – غریبه ای که آشنا می شود
وقتی صبح از خانه بیرون میزنی مهم نیست که دانش آموز ، دانشجو، کارمند باشی و یا اینکه چرا از خانه خارج شده ای اما با غریبه هایی برخورد می کنی که شاید دیگر آنها را نبینی اما وقتی لبخند به لب داری غریبه های نا آشنا لبخند تو را پاسخ خواهند گفت آن وقت در یک جمع کاملا غریبه هم تنها نخواهی بود و احساس تنهایی نخواهی کرد.

2 – انرژی ای که افزون می شود
وقتی که می خندی راننده اتوبوسی که از 5 صبح بیدار شده و استرس کمبود پول خرد دارد، نانوایی که از صبح زود پای تنور داغ ایستاده و تا زمان صبحانه لحظه ای استراحت ندارد، ماموران خطوط بی آر تی که ساعت ها مجبورند بایستند و به جای شهردار به گلایه های مردم گوش بدهند!

 
معلمت که قسط خانه اش عقب افتاده و نگران است، دوستت که شب پراسترسی داشته و نگران است که معلم ازش درس بپرسد و … برای چند ثانیه انرژی مثبت می گیرند، اگر چه مشکلات و خستگی ها شان کم نمی شود اما لا اقل ما با بد خلقی بر ناراحتی هاشان نمی افزاییم.

3 – خنده ای که واگیر دارد
نتایج یک تحقیق نشان می دهد خنده به شدت واگیر دار است یعنی وقتی به کسی لبخند می زنید لبخندی ناخود آگاه بر لبانش می نشیند به این ترتیب خیلی مجانی می توانید هزاران چهره بشاش و خندان را در روز ببینید بدون اینکه هزینه زیادی کرده باشید. فقط اول باید یاد بگیرید خودتان لبخند بزنید.

4 – احترام رایگان
خیلی از آدم ها در پی جلب احترام و اعتماد دیگران هستند و برای جلب این احساس ساعت ها انرژی می گذارند تا مشتری، همکار، همسایه و شریک خود را قانع کنند و احترامش را برانگیزند در حالی که اگر از ابتدای روز لبخندی برلب داشته باشید نا خودآگاه اعتماد و احترام دیگران را جلب می کنید و شاید به این ترتیب لازم نباشد بیش از اندازه انرژی صرف کنید.

5 – سلامتی که افزون می شود
ازقدیم گفته اند خنده بر هر درد بی درمان دواست. اگر چه این مثل اندکی اغراق گونه است اما حقیقت این است که تحقیقات دانشمندان نشان داده لبخند خواص درمانی بسیاری دارد پس وقتی شما به غریبه ها لبخند می زنید در واقع به افزایش سلامت خودتان کمک می کنید.

6 – خستگی را فراری می دهی
خواب صبح بسیار شیرین است و دل کندن از آن سخت، پس وقتی از خانه بیرون می زنی یکی از چندین هزار آدمی هستی که شاید دلشان می خواست به جای رفتن به مدرسه، دانشگاه  و یا محل کار هنوز خوابیده باشند . دقیقا همین احساس مشترک باعث می شود که خیلی ها ترجیح بدهند در مسیر راه چرت بزنند و با چشمان بسته به مسیرشان ادامه دهند غافل از اینکه این کار فقط خستگی و خواب آلودگیشان را افزون می کند در حالی که اگر لبخند بزنید انرژی هایتان بیشتر شده و کسالت صبحگاهی را فراری می دهید.

7 – انصاف بیشتر می شود
همیشه از این شکایت می کنیم که چرا مغازه دار ها و کاسب کار ها بد خلق هستند و یا خدای ناکرده سرمان را کلاه می گذارند تا به حال شده به یک کاسب با روی خوش سلام کنید؟ اگر لبخند بزنید و با انرژی با آنها برخورد کنید خواهید دید که نا خود آگاه آنها هم شاداب شده و برخورد بهتری باشما می کنند خدا را چه دیدی شاید حتی با شما احساس نزدیکی بیشتری بکنند و اندکی با انصاف تر شوند.

8 – پیشگیری از دعوا
تا به حال چند بار شاهد دعوا و کش مکش های بیهوده صبحگاهی در مکان های عمومی بوده اید. دعواهایی که اصلا لزومی نداشته و فقط روزمان را خراب می کنند. درحالی که یکی از دو طرف اگر لبخندی به لب داشت . شاید حتی لزومی به عذر خواهی نبود، با یک لبخند خشم طرف مقابل فرو می نشست و لبخندی در پاسخ نگاه مهربانت می داد. یک بار امتحان کنید

9 – لبخند آغازگر یک مکالمه شیرین
وقتی لبخند به لب دارید به این مفهوم است که آمادگی یک مکالمه شیرین و کوتاه مدت را دارید به این ترتیب مسیر راهتان کوتاه تر می شود و شاید از هم صحبت چند دقیقه ای تان که به احتمال زیاد در آینده نخواهید دیدش چیزهای آموزنده زیادی یاد بگیرید.

10 – محبوبیت
همه انسان ها به توجه و محبت نیاز دارند از این رو در پی کسب حداکثر محبوبیت اند اما خیلی ها راه های سخت را امتحان می کنند و از جان و مالشان هزینه می کنند و در آخر هم به محبوبیتی که می خواهند دست نخواهند یافت. اما یک لبخند ساده عاری از تمسخر چنان به قلب دیگران نفوذ می کند که یک راه طولانی مدت را در چند ثانیه طی خواهید کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره