وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هرگز خشم خود را سركوب نكنید چون …

هرگز خشم خود را سركوب نكنید چون …
نتایج تحقیقات محققان سوئدی نشان میدهد که سركوب كردن خشم، خطر بروز سكته قلبی را تشدید میكند. به گزارش ایران ناز پژوهشگران سوئدی تاكید كردند: كسانی كه در محیط كار خشم و عصبانیت خود را بروز نمی‌دهند و یا غیرمنصفانه با آنها رفتار می‌شود، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

در این پژوهش، محققان روی 2 هزار و 755 كارمند مرد در استكهلم مطالعه كردند كه هیچ كدام از آنها حتی یكبار هم سابقه حمله قلبی نداشتند. از این كارمندان درباره نحوه مقابله و مواجهه آنها با مشكلات و درگیری‌های شغلی‌شان سوالاتی پرسیده شد.

از این افراد هم‌چنین درباره این كه آیا در مواقع بروز درگیری كاری، خشم خود را بروز می‌دهند یا فرو می‌برند یا این‌كه دچار سردرد و معده درد شده یا حتی تمام این مشكلات را با خود به خانه می‌برند، اطلاعاتی پرسیده و جمع آوری شد. تمام شركت كنندگان متوسط 41 سال را داشتند و بین سالهای 1992 تا 1995 مطالعه روی آنها آغاز شد. بر اساس این تحقیق، تا سال 2003 معلوم شد 47 نفر از این مردان یا دچار حمله قلبی شده بودند و یا بر اثر ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست دادند.

پژوهشگران چنین نتیجه‌گیری كردند مردانی كه عصبانیت خود را فرو می‌برند و خشمشان را سركوب می‌كنند تقریبا دو برابر بیشتر از كسانی كه در چنین شرایطی مقابله مستقیم می‌كنند، دچار سكته قلبی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی می‌شوند.

به گفته محققان؛ سركوب كردن خشم می‌تواند سبب ایجاد تنش‌های فیزیولوژیكی شود كه نتیجه آن بالا رفتن فشار خون و بروز آسیب‌های قلبی است. محققان می‌گویند: آنچه ما را بیشتر شگفت زده كرده این است كه چنین ارتباطی بین پنهان كردن عصبانیت و بروز بیماری‌های قلبی بسیار قوی و مستدل است.

این محققان همچنین یادآور شدند كه استرس به تنهایی سبب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نمی‌شود اما برخی افراد كه در واكنش به استرس به سیگار یا پرخوری روی می‌آورند؛ در واقع خود را در معرض خطر این بیماری‌ها قرار می‌دهند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره