وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پنج راهكار برای اینكه سریع‌ و راحت تر به خواب بروید

پنج راهكار برای اینكه سریع‌ و راحت تر به خواب بروید
خواب كم و ناكافی فقط به خمیازه كشیدن منجر نمیشود ، بلكه میتواند سلامت كلی و توان شغلی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. محققان می‌گویند در زنان این كم خوابی و مشكل در به خواب رفتن با احساساتی چون خصومت، افسردگی ، عصبانیت و همچنین افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی توام است.
 
به گزارش ایران ناز در این مقاله محققان پنج راهكار مفید را ارائه كرده‌ اند كه كمك میكند سریع‌تر به خواب بروید

صداهای آزار دهنده را از اطرافتان حذف كنید : اگر همسرتان خروپف می‌كند یا هرصدای آزار دهنده دیگری در محیط خوابتان وجود دارد كه شما را بیدار نگه می‌دارد با پخش یك موسیقی آرامبخش می‌توانید صدا را خنثی كنید.

بدن خود را برای خوابیدن آماده كنید : سعی كنید برای این كار از تكنیك ریلكسیشن (آرامش بخش) استفاده كنید. برای مثال انگشتان پای خود را محكم جمع كنید و تا عدد هفت بشمارید. سپس آنها را رها كنید و این تكنیك را برای تمام ماهیچه‌های خود از انگشتان پا تا گردن تكرار كنید.

یادداشت بردارید : كارهای روزمره شما روی چگونگی خوابیدنتان تاثیر می‌گذارد. تمام كارها از جمله مقدار قهوه‌ای كه می‌نوشید، زمان و میزان ورزش كردن ، چیزهایی كه می‌خورید و زمان رفتن به رختخواب و بیدار شدنتان را یادداشت كنید و راجع به تمام این مطالعات با یك متخصص مشورت كنید تا به شما در این زمینه بهتر كمك كند.

هوای اتاق خواب را خنك نگه دارید : محققان می‌گویند به خواب رفتن در اتاقی كه دمای آن خنك‌تر باشد ، راحت‌تر بوده و كیفیت خواب نیز بهتر است.

ذهن خود را به درستی آرام كنید : فكر كردن و مرور كردن اتفاقات روزانه در رختخواب، شما را دچار مشكل می‌كند بنابراین سعی كنید با تصور كردن یك وضعیت آرامش یا نگاه كردن به یك تصویر آرام كننده مغز خود را آرام كنید تا برای خوابیدن آماده‌تر باشد.