وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

توصیه های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
به گزارش ایران ناز تحقیقات جدید دانشمندان نشان میدهند که داشتن یک زندگی عاشقانه خوب، میتواند موجب سلامت شخص گردد.

تنش و استرس را کاهش دهید : البته استرس روشی است که بدن برای مقابله با یک موقعیت چالش برانگیز نیاز دارد. مانند زمانی که خود را برای یک سخنرانی آماده می کنید. ولی یک حالت ثابت و دائم استرسی، می تواند مضر باشد و سلامت فرد را به خطر بیندازد. تحقیقات نشان می دهد که حتی استرس بیش از حد، می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. سیستم ایمنی که بدن برای مقابله با بیماری ها و امراض نیاز دارد. استرس خود را با دوری از عوامل استرس زا کاهش دهید. زمانی را به استراحت و لذت بردن از مسائل خوشایند اختصاص دهید.

رابطه جنسی منظم داشته باشید : به نظر می رسد که رابطه جنسی نه تنها به انسان احساس خوبی می دهد، بلکه برای بدن نیز مفید است. تحقیقات نشان می دهند که داشتن یک زندگی عاشقانه خوب، می تواند موجب سلامت شخص گردد. یکی از تحقیقات انجام شده رابطه وجود ارتباط جنسی و میزان سلامت اشخاص را در افراد میانسال بررسی کرده است. و نتایج بیانگر آن است که کسانی که در دوران زندگی مکرراً رابطه جنسی داشته اند، نسبت به کسانی که این رابطه در زندگیشان به ندرت و کمرنگ بوده، از شرایط جسمانی سالم تری برخوردارند.

اجتماعی باشید : تاثیر مثبت وجود دوست در زندگی امری مسلم و قطعی است. جالب آنکه داشتن روابط اجتماعی قوی، تاثیر به سزایی بر سلامت شخص دارد. آخرین پژوهش ها نشان می دهد کسانی که عضو گروه های اجتماعی هستند، 50% نسبت به افراد تنها، عمر طولانی تری دارند. برای گسترش ارتباطات اجتماعی خود، در فعالیت های داوطلبانه شرکت کنید، در کلاسهای گروهی حضور داشته باشید و عضو گروه هایی شوید که فعالیتهای مورد علاقه شما را انجام می دهند و به پرورش استعدادهای خود بپردازید.

نگرش مثبت به مسائل داشته باشید : مثبت اندیشی باعث افزایش سطح ایمنی بدن می شود. یک تحقیق نشان می دهد که زمانی که خوش بینانه به قضایا نگاه می کنید، ایمنی بدنتان تقویت می شود. برای افزایش این احساس، زمانی را برای خوشگذرانی و لذت بردن از زندگی اختصاص دهید. به دنبال نکات مثبت در مسائل دشوار بروید و نگذارید تصورات منفی بر شما غلبه کند.

همواره لبخند بزنید : خنده از ته دل بسیار مفید است. شواهدی نیز وجود دارد که خنده را موجب بالابردن سطح ایمنی بدن می داند. نتایج متنوعی، در تحقیقات بدست آمده است. گروهی از پژوهشگران که تحقیقات گسترده ای را درباره خنده و عملکرد ایمنی بدن انجام داده اند، اعلام  می دارند کسانی که از ته دل و بلند می خندند، برای مثال زمان مشاهده فیلم های کمدی، از سطح ایمنی بالاتری برخوردارند.

مواد آنتی اکسیدان مصرف کنید : مصرف مقادیر زیاد از میوه جات و سبزیجات، موجب می شود میزان کافی آنتی اکسیدان که برای سلامت بدن مورد نیاز است، به بدن برسد. این مواد موجود در خوراکی ها، موجب محافظت سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد و مولکول هایی می شود، که به سلول ها آسیب می رسانند. برای تامین طیف وسیع و متنوعی از آنتی اکسیدان ها،  از سبزیجات و میوه جات با رنگ های مختلف مصرف کنید. مانند انواع مرکبات، فلفل سبز، انواع کلم ها، کیوی، توت فرنگی، هویج ، هندوانه، خربزه، سبزیجات تازه و طالبی.

از ویتامین ها استفاده کنید : اگر احساس می کنید رژیم غذایی شما دارای کمبود هایی است، پیشنهاد می شود مولتی ویتامین ها را در رژیم خود بگنجانید. مصرف روزانه یک قرص مولتی ویتامین، موجب اطمینان از صحت چهارچوب و ساختمان بدن و افزایش سلامت و سطح ایمنی بدن می شود. برخی از مواد مغذی که اختصاصاً موجب تقویت بدن می شوند، شامل سلنیوم، ویتامین های A، C، D و E ، روی و منیزیم هستند.

از مصرف مواد کم خاصیت، پرهیز کنید : خوراکی های فرآوری شده مانند فست فودها، اسنک ها، تنقلات شیرین و سودا، مواد مورد نیاز بدن از قبیل ویتامین ها، فیبر و سایر مواد مغذی را تامین نمی کنند. علاوه بر آن این خوراکی ها شامل مواد نگهدارنده و افزودنی های شیمیایی هستند، که برای بدن مضر است. اگر مصرف این غذا ها را به مصرف سبزیجات، میوه ها و غلات ترجیح می دهید، در این صورت بدن با کمبود مواد مغذی مورد نیاز خود مواجه می شود.

گیاهان دارویی و مکمل ها را از قلم نیندازید : برخی مردم از گیاهان و مکمل ها برای تقویت سلامت کلی بدنشان استفاده می کنند. تاثیر برخی مکمل ها بر سطح ایمنی بدن ثابت شده است. اما تحقیقات منظم تری برای تشخیص تاثیر سودمند این مواد بر بدن انسان نیاز است. این خوراکی ها شامل سیر، درخت جنسان، بوته خارشتر، گون، پروبیوتیک ها از جمله لاکتوباسیلوس و بیفیدو باکتریوم هاست. در مورد اینکه چه مکمل گیاهی برای بدن شما مفید است، با پزشک خود صحبت کنید.

بطور منظم ورزش کنید : یکی از راه های ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ورزش کردن است. انجام ورزش های منظم باعث کاهش استرس، کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان، بیماری های قلبی و انواع سرطان ها می شود. بهترین نوع ورزش، ورزش کردن منظم در سطح متوسط، چند بار در هفته است. هر نوع تحرک بدنی می تواند مفید باشد از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی، یوگا، شنا یا بازی گلف.

به مقدار کافی بخوابید : بدون خواب کافی، بدن قادر به تامین منابع مورد نیاز برای مقابله با بیماری ها نیست. افراد بزرگسال، حداقل نیازمند 7 تا 9 ساعت خواب شبانه هستند. با پیروی از یک برنامه منظم، انجام ورزش های روزانه، پرهیز از مصرف کافئین و الکل قبل از خواب، داشتن استراحت قبل از خواب و حفظ دمای مناسب برای اتاق خواب، می توانید خواب راحت تر و با آرامش داشته باشید.

مصرف دخانیات را ترک کنید : سیگار کشیدن، موجب کاهش سطح مقاومت و ایمنی بدن می شود، این یکی از دلایل مهم برای ترک سیگار است. حتی اگر به ندرت سیگار می کشید، همچنان در معرض بیماری هستند. بر اساس گفته های یکی از جراحان عمومی آمریکا، در معرض دود تنباکو و سیگار بودن حتی به میزان کم ، موجب آسیب به سلامت شخص می شود. بیماری هایی مثل حمله قلبی، سکته مغزی و آسم از جمله مشکلاتی است که بر اثر استعمال دود و مواد مخدر اتفاق می افتد. اگر به راحتی قادر به ترک این مواد نیستید، از پزشک متخصص راهنمایی بگیرید.

دست های خود را مرتب بشویید : یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش مقاومت بدن و مقابله با بیماری ها، شستن منظم و مکرر دست هاست. همچنین این روش، یکی از راه های موثر برای حفظ سلامت خود و اطرافیان  است. در این خصوص لازم است حتماً از صابون، مواد شوینده و از آب جاری استفاده کنید و در هر نوبت حداقل 20 ثانیه دست ها را شستشو دهید. اگر دسترسی به آب و صابون ندارید از مواد ضدعفونی کننده با حداقل 60% الکل استفاده کنید.