وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای کاهش وزنتان عجله نکنید

برای کاهش وزنتان عجله نکنید
علی اشرف رشیدی کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه چاقی و اضافه وزن می تواند به علت عوامل مختلفی مانند کم کاری غده تیروئید، اختلالات هیپوتالاموس، مصرف برخی داروها و یا به علل ژنتیکی رخ دهد، ابراز داشت: دلایل زیادی برای چاقی و اضافه وزن وجود دارد، اما شایع ترین علت آن پرخوری است.
 
وی با اشاره به اینکه دریافت انرژی بیشتر از نیازهای روزانه از تمامی منابع غذایی سبب اضافه وزن و چاقی می شود، اذعان داشت: تغییر در شیوه زندگی و کم تحرکی از اصلی ترین علل بروز چاقی است.

رشیدی چاقی و اضافه وزن را زمینه ساز بیماری های زیادی عنوان کرد و گفت: ابتلا به فشار خون، چربی خون، مشکلات کیسه صفرا، مشکلات عضلانی و اسکلتی، نازایی و … از جمله مشکلاتی است که چاقی و اضافه وزن بروز آنها را تشدید می کند.

این کارشناس تغذیه بهترین راه مبارزه با چاقی و اضافه وزن را استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش و افزایش میزان تحرک بدنی عنوان کرد و ابراز داشت: گرچه روش های دیگری مانند جراحی و دارو درمانی برای حل این معضل وجود دارند، اما تمامی این روش ها ضررهایی را به دنبال دارند و استفاده از آنها در درجات بعد قرار می گیرد.

وی ادامه داد: عجله و استفاده از راه های میان بر برای کاهش وزن اثرات سوء بسیاری به دنبال دارد، لذا بایستی استفاده از روش های مقابله با چاقی و اضافه وزن زیر نظر پزشک متخصص باشد و افراد از مصرف خودسرانه داروها خودداری کنند.

رشیدی گفت: داروها به هیچ وجه در خط اول درمان چاقی و اضافه وزن نیستند.

این کارشناس تغذیه در ادامه در مورد علت شیوع چاقی در کودکان گفت: عوامل ژنتیکی نقش موثری در بروز چاقی در کودکان دارد، تا آنجا که کودکان با والدین چاق مستعد چاقی و اضافه وزن هستد.

رشیدی افزود: چاقی و اضافه وزن در سنین کودکی مشکل ساز است چرا که بروز چاقی در این سنین علاوه بر بزرگ شدن اندازه سلول های چربی افزایش تعداد آنها را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: افزایش تعداد سلول های چربی، فرد را مستعد چاقی در سنین بزرگسالی می کند.