وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا می دانید اکسیر جوانی چیست؟

آیا می دانید اکسیر جوانی چیست؟
تنها خستگی و بیماری عامل پیری چهره شما نیست .
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که این امکان وجود دارد که منبع و سرچشمه "جوانی" را در آشپزخانه خود داشته باشید؟ ممکن است این‌طور تصور شود که بعضی تغییرات روحی و جسمی، بخشی جدایی‌ناپذیر از افزایش سن هستند، اما حقیقت این است که غذاهایی که میخوریم یا از خوردن آنها اجتناب میکنیم، می‌توانند این روند را به تعویق بیندازند و ما را جوانتر از سن واقعی‌مان نشان دهند.

دکتر دیوید کتز، مدیر یک مرکز تحقیقاتی در دانشگاه "یل" در این رابطه میگوید: ما در طول روز غذاهای فرآوری شده زیادی میخوریم که اغلب کالری بالا و ارزش تغذیه‌ای کمی دارند؛ به عنوان مثال ویتامین ب 12 و امگا 3 در اینگونه غذاها کم است.

این کافی نبودن ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی، می‌تواند به نشانه‌هایی از جمله چین و چروک  پوست منجر شود که بسیاری از افراد آنها را ضرورت افزایش سن می‌شناسند. برای شناخت بهتر چنین مواردی که در برنامه غذایی‌تان وجود دارد، قدم اول این است که با پزشک‌تان مشورت کنید تا رژیم غذایی مناسبی به شما ارائه دهد یا مکمل های لازم را به برنامه غذایی‌تان اضافه کند. در ادامه این مطلب نیز می‌توانید با چند نمونه از بیماری‌ها و مواد غذایی موثر در بهبود آنها آشنا شوید و متوجه می‌شوید بهتر است کمی بیشتر به آنچه می‌خورید دقت کنید.

1 – آیا انرژی کمی دارید؟
اگر احساس می‌کنید برای انجام امور روزانه آن‌ طور که باید و شاید انرژی ندارید، ممکن است به ویتامین ب 12 بیشتری احتیاج داشته باشید. این ویتامین را می‌توان در مواد غذایی که از حیوانات به دست می‌آیند، یافت. این ماده مغذی در تنظیم سوخت و ساز بدن و تولید انرژی نقش بسزایی دارد و کلید مهمی است برای داشتن مغز و سیستم عصبی سالم.

به گفته دکتر دنی فراگ، از یک مرکز پزشکی در میامی "احساس خستگی نوعی نشانه بارز کمبود ویتامین ب 12 است که معمولا در کسانی که به میزان کافی پروتئین حیوانی دریافت نمی‌کنند مشاهده می‌شود." خوب است بدانید مصرف مقدار زیادی داروی ضد نفخ نیز می‌تواند به کمبود ب 12 منجر شود زیرا این دارو مانع جذب ب 12 می‌شود.

با مراجعه به پزشک، او درباره آنچه می‌خورید از شما سوال خواهد کرد، یا درباره این که چه میزان می‌خوابید و این که از چه داروهایی استفاده می‌ کنید. اگر به مقدار کافی گوشت یا مواد لبنی نمی‌خورید و مکمل‌هایی که شامل ویتامین ب 12 می‌شود را دریافت نمی‌کنید، شب ها 7 یا 8 ساعت نمی‌خوابید و در طول روز فعالیت بدنی زیادی دارید، باید بدانید شما بیشتر نشانه‌های فقدان ویتامین ب 12 را در بدنتان دارید.

مواد غذایی پیشنهادی :
حداقل روزانه دو وعده مواد لبنی کم چرب مانند شیر یا ماست بدون چربی و پروتئینی که چربی زیادی نداشته باشد بخورید. غذاهای دریایی مانند ماهی و همچنین گوشت گاو و غلات منابع مهمی از ویتامین ب 12 به شمار می‌روند.

مکمل‌های پیشنهادی :
مصرف روزانه 500 تا 1000 میلی گرم ویتامین ب 12 در یک قرص برای افزایش و تامین این ویتامین کارساز خواهد بود.

 2 – آیا درد مفصل دارید؟
اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از درد مفصل می‌نالند، احتمالا بدنتان به مقدار بیشتری مس و منگنز نیاز دارد.

مس و منگنز هر دو برای سلامت غضروف مفاصل و انعطاف‌پذیری آنها لازم و ضروری‌اند. دکتر دیل پترسون، مدیر یک مرکز درمانی می‌گوید: در موارد زیادی، افزودن این مواد غذایی از بدتر شدن وضعیت مفاصل کاسته و درد را کاهش می‌دهد. او همچنین می‌افزاید: در صورت توجه کافی به آنچه بدن نیاز دارد، قطعا می‌توان مقدار قابل توجهی از آسیب‌هایی را که به آن وارد شده، کاهش داد.

شاید برای‌تان این سوال پیش بیاید که این کمبود مس و منگنز چگونه تشخیص داده می‌شود؟ پاسخ این است که پزشک‌تان به راحتی و با یک آزمایش خون ساده می‌تواند تشخیص دهد که آیا درد مفاصل شما با این راه حل ساده رفع می‌شود یا موقعیت پیچیده‌تر است. دکتر پترسون در این زمینه می‌گوید: "اگر نتایج معمولی باشد، می‌توانید مطمئن باشید درد مفصلتان در اثر یک بیماری روماتیسمی جدی نیست."

مواد غذایی پیشنهادی :
مغزهای خوراکی، گوشت قرمز و اسفناج منابع خوبی از این ماده غذایی هستند اما مساله اینجاست که شما قادر نخواهید بود به قدری این مواد را بخورید که همه مس و منگنز مورد نیاز بدنتان را تامین کند بنابراین پزشکان مکملها را هم توصیه می‌کنند.

مکمل های پیشنهادی :
هر روز دو میلی گرم مس و پنج میلی گرم منگنز دریافت کنید. بین دو تا سه ماه مفاصلتان درد کمتری را متحمل خواهند شد.

3 – بیش از اندازه فراموشکارید؟
اگر فکر می کنید فراموشکار شده اید طوری که حتی کارهای روزانه تان را هم به خاطر نمی آورید، بهتر است بدانید باید اسید چرب امگا 3 بیشتری به بدنتان برسانید. دکتر اندرو ویل مدیر مرکز پزشکی جامع در دانشگاه آریزونا در این رابطه توضیح می‌دهد: این اسیدهای چرب بخشی از آجرهای ساختمان مغز هستند. او همچنین میگوید: اگر به قدر کافی در برنامه غذایی‌تان از این ماده وجود نداشته باشد، بنای ساختمان مغز ضعیف خواهد شد و عملکرد مغز که حافظه بخشی از آن است دچار مشکل می‌شود.

به گفته او، اما تنها مقدار امگا 3 نیست که مهم است بلکه تعادل بین امگا 3 و امگا 6 نیز ضروری است. هرچه امگا 6 بیشتری مصرف کنید، امگا 3 بیشتری نیاز است که تعادل بین این دو برقرار شود. این در حالی است که بیشتر ما به قدر کافی امگا 3 دریافت نمی کنیم و در عوض مقدار زیادی امگا 6 می‌خوریم.      

این کمبود چگونه تشخیص داده می‌شود؟ نگاه سریعی به آنچه می‌خورید کافی است تا پزشک‌تان تشخیص دهد دچار کمبود این ماده مغذی هستید یا نه. اگر در برنامه غذایی‌تان ماهی، گردو یا مغزهای خوراکی وجود ندارد و چربی مورد نیاز بدن‌تان را بیشتر از طریق خوردن گوشت تهیه می‌کنید، باید بدانید که امگا 3 دریافت نمی‌کنید.

مواد غذایی پیشنهادی :
اول از همه، تا حد امکان مقدار غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید و غذای‌تان را با روغن زیتون یا کنجد درست کنید. ذکر این نکته ضروری است که ماهی را در وعده‌های غذایی‌تان فراموش نکنید و در هفته حتما ماهی بخورید. در کنار اینها خوردن 9 تا 12 بادام آن هم چهار بار در طول هفته نیز پیشنهاد می‌شود.

مکمل های پیشنهادی :
روزانه 2 هزار میلی گرم روغن ماهی مصرف کنید. برای این منظور می توانید از ترکیب دو قرص 1000 میلی گرمی docosahexaenoic acid  (دی اکساهگزانوئیک اسید) و     eicosaentaenoic acid ( اگزانتانوئیک اسید ) استفاده کنید.

4 – فشار خونتان بالاست؟
اگر دچار بیماری فشار خون بالا هستید بدنتان به مقدار بیشتری پتاسیم نیاز دارد. دکتر فراگ در این رابطه می‌گوید: وجود مقدار کم پتاسیم در رژیم غذایی، اثرات سمی و مضر مصرف بیش از اندازه نمک را افزایش می‌دهد. به بیشتر غذاهای فرآوری شده سدیم اضافه شده است اما از پتاسیم فقیرند بنابراین اگر وعده‌های غذایی‌تان بیشتر شامل فست فود است باید بدانید در خطرید.

این وضعیت وقتی بدتر میشود که کلیه شما سعی می کند نمکهای موجود را دفع کند و شما همان پتاسیم موجود را هم از دست خواهید داد. به گفته دکتر فراگ، این عدم تعادل به رگ های خونی آسیب میزند و فشار خون را بالا میبرد. او معتقد است تغذیه سالم می‌تواند این مشکل را حل کند.

اما علائمی که از طریق آنها این کمبود پتاسیم تشخیص داده می شود کدامند؟ مروری بر رژیم غذایی تان همه آنچه را که پزشک‌تان باید بداند برایش فاش می کند. برای اطمینان بیشتر هم میتوان از ارزیابی عملکرد قلب و عروق با آزمایش های خون بهره گرفت تا به این وسیله قند خون، میزان کلسترول و عملکرد کلیه ها مورد بررسی قرار بگیرند.

مواد غذایی پیشنهادی :
مصرف سدیم را کاهش دهید به طوری که روزانه بیش از 1500 میلی گرم سدیم دریافت نکنید و در عوض 7 تا 9 وعده غذایی میوه و سبزیجات بخورید.

مکملهای پیشنهادی :
مکمل پتاسیم می تواند به مشکلات آریتمی یا سایر بیماریهای قلبی منجر شود بنابراین بهتر است برای اجتناب از این عوارض جانبی، از محصولات طبیعی استفاده کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره