وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چه روغنی برای مصرف مناسب است؟

چه روغنی برای مصرف مناسب است؟
 سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: میزان بالای کلسترول بد در خون، فشارخون بالا، اضافه وزن و چاقی، از عوامل خطر بیماری‌های قلبی است که البته قابل شناسایی، کنترل و درمان است.

معانی ادامه داد: اگر دارای عوامل خطر بیماری قلبی مانند اضافه وزن، فشار خون بالا یا کلسترول بالا هستید، لازم است در برنامه غذایی روزانه خود تغییراتی را ایجاد کنید و با داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید کلسترول خود را کاهش دهید.

وی اضافه کرد: چربی‌های ترانس (مانند روغن جامد) کلسترول خون را افزایش می‌دهند. این روغن‌ها در هنگام طبخ در اکثر رستوران‌ها و غذاهای فوری (فست فودها) استفاده می شوند . این چربی‌ها همچنین در محصولات لبنی، گوشت قرمز، چیپس، کیک‌ها هم یافت می شوند.

این کارشناس تغذیه اظهار داشت: چربی‌های غیراشباع در روغن‌های نباتی مایع و نیز روغن ماهی و روغن زیتون یافت می شوند . زمانی که این روغن ها به میزان متوسط استفاده شوند و جایگزین چربی‌های اشباع و ترانس در رژیم غذایی شوند سبب کاهش کلسترول خون می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مواد غذایی غنی از فیبر ( مانند جو دوسر، حبوبات، سیب و گلابی) می توانند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کنند، گفت: روغن زیتون، مغزها و دانه‌ها حاوی نوعی از اسیدهای چرب هستند که اگر به میزان متوسط استفاده شوند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کنند.

معانی تصریح کرد: میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی ویتامین‌های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب به دیواره رگ‌ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شوند.