وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه همانند دوران نامزدی عاشق بمانیم؟

چگونه همانند دوران نامزدی عاشق بمانیم؟
« تو را دوست دارم. همین طور که هستی دوست دارم. برای من تو بهترینی. ممکن است گاهی از تو رنجیده باشم یا کاری کرده باشم که تو دلخور شده باشی، اما بدان احساست را می فهمم و حتی در اختلافات هم دوستت داشته ام ».
شاید خواندن جملات بالا شما را به یاد حرف های دوران نامزدی تان بیندازد، اما واقعیت این است که این حرف ها یکی از اصول زندگی زناشویی موفق است، حتی اگر ۵۰ سال از تشکیل آن گذشته باشد.
در این جملات رازهایی نهفته است که می تواند دو نفر را سال ها عاشقانه کنار هم نگه دارد. این جملات تظاهر کردن نیست. از روی احساس حرف زدن هم نیست. سه اصل مهم است که روان شناسان آن را کلید های نگهداری عشق در طول زمان می دانند.

خود شما اگر چنین حرف هایی را از شریک زندگی تان بشنوید چه احساسی خواهید داشت؟ اگر در طول زمان همسرتان در مواقع مختلف، در عمل چنین حرف هایی را به شما بگوید، زندگی کنار چنین همسری برایتان چقدر شیرین خواهد بود؟

سه کلیدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم می تواند قفل قلب و احساس هر کسی را باز کند؛ اول این سه کلید را روی خودتان آزمایش کنید. شما به عنوان یک انسان دوست دارید تائید، ستایش و پذیرفته شوید! دیگران هم مثل شما هستند.
نکته ای که ما در خیلی از مواقع فراموش می کنیم این است که اگر خواهان رابطه سرشار از عشق و علاقه و احترام با شریک زندگی خود هستیم، باید اول همسرمان را از عشق و علاقه و احترام خود برخوردار کنیم.

تائید کردن
احساس و اعمال همسرتان را تائید کنید. ممکن است بگویید نمی شود در هر شرایطی همسرم را تائید کنم وقتی او بی دلیل از من گله می کند، چگونه حرفش را تائید کنم؟
شما حرف او را تائید نکنید بلکه احساس او را تائید کنید. اگر او از این که به حرف هایش گوش نمی دهید شکایت می کند به جای آن که بگویید، تو اشتباه می کنی، من به حرف های تو گوش می دهم، بهتر است بگویید، می دانم چه احساسی داری، تو فکر می کنی من به حرف هایت گوش نمی دهم و تو برایم مهم نیستی اما من…..

تائید کردن احساس همسرتان شما را از جبهه مقابل درمی آورد و در گفت وگو در کنار هم قرار می دهد. به یاد داشته باشید وقتی همسر شما آزرده است و از موضوعی گله می کند، زمان مناسبی برای نصیحت و ارائه راه حل نیست. شما اول باید به او نشان دهید احساسش برای تان مهم است. او را درک می کنید و دوست دارید حرف هایش را بشنوید. قدم بعدی که یک گفت و گوی منطقی است در چنین شرایطی آسان تر خواهد بود.

ستایش کردن
ستایش کردن یعنی آنچه را در همسرتان تحسین می کنید، به زبان بیاورید. کار دشواری نیست! از خودتان بپرسید چه چیزی را در او تحسین می کنم؟ مطمئن باشید فهرست بلند بالایی تهیه خواهید کرد. زمانی که در شرایط عادی زندگی صفات خوب همسرتان را بگویید و او را ستایش کنید، هنگام اختلافات، سرزنش های کمتری بین شما رد و بدل می شود.

پذیرش بی قید و شرط
همسرتان را همان گونه که هست، دوست داشته باشید. برای داشتن یک پذیرش صحیح، در تفکر خود بازنگری اصولی کنید. این که ما فکر می کنیم اگر همسرمان این گونه باشد، ما می توانیم او را بیشتر دوست داشته باشیم، غلط است. افرادی که چنین تفکری دارند هیچ گاه نمی توانند عشق و علاقه کامل خود را نثار همسرشان کنند. آنها همیشه منتظر یک تغییر هستند تا همسر خود را دوست داشته باشند،

 
در حالی که انسان کامل و بدون عیب وجود ندارد. فقط زمان از دست می رود. اگر همسرتان را بپذیرید، خواهید دید او به احترام این پذیرش بی قید و شرط سعی می کند به خواسته شما نزدیک تر شود.شما این سه هدیه را به زندگی مشترک تان تقدیم کنید، به ازای آن ده ها هدیه دریافت خواهید کرد.