وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فواید لوبیا قرمز برای افراد مبتلا به فشارخون و دیابت

لوبیا قرمز حاوی سدیم پائین و پتاسیم بالا است كه می‌تواند برای افراد مبتلا به فشارخون مفید باشد و به دلیل قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود كه برای دیابتی‌ها نیز مفید است.
هر 100 گرم لوبیا قرمز پخته 266 كالری انرژی، 22 گرم پروتئین، 38 گرم نشاسته، 44 گرم كربوهیدرات،23 گرم فیبر و دارای ویتامین B5، B3، آهن و اسید فولیك را دارا است و اسیدفولیك برای زنان باردار و افراد كم‌خون مؤثر است.
هر 100 گرم لوبیا پخته 100 میلی‌گرم كلسیم دارد كه برای استحكام دندان‌ها و استخوان‌ها مفید است و قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود كه برای دیابتی‌ها مفید است.آنتی‌اكسیدانی به نام سلنیوم وجود دارد كه ضد رادیكال‌های مضر در بدن است و كمبود آن در بدن سبب ضعف ایمنی می‌شود.
لوبیا قرمز حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل است كه فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی كمك بسیاری می‌كند و یك سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری می كند و فیبر قابل حل كلسترول و قند خون را پایین می‌آورد و لوبیا خشك و هم لوبیا كنسرو شده اثرات خوبی روی سلامتی انسان دارد.
لوبیا قرمز حاوی 2 قند رافینوز و استاكیوز است كه باعث نفخ می‌شود كه برای از بین بردن این حالت می‌توان لوبیا را 5 تا 6 ساعت در آب 50 تا 60 درجه سانتی گراد خیس كرد و آب آن را چندین بار عوض كرد.

 
 
پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز