وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کاهش عملکرد مغز با کمبود این ویتامین

کاهش عملکرد مغز با کمبود این ویتامین
تحقیقات نشان می دهد: کمبود سطح ویتامین B12 – هر چند اندک- می‌تواند به میزان زیادی در کاهش کارکرد شناختی مغز و ضعف آن سهیم باشد و بروز این روند را به ویژه در بزرگسالان تسریع کند به گونه‌ای که در حافظه، تمرکز و سطح تفکر این افراد اختلال ایجاد می‌شود.

این تحقیقات توصیه کرد افراد دچار کمبود ویتامین B12 از مکمل‌های این ویتامین که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنند و تنها به خوردن غذا برای تأمین این ویتامین بدن خود اکتفا نکنند زیرا این ویتامین معمولاً به مقدار کمی در روده بسیاری از افراد جذب می‌شود.

ویتامین B12 یکی از ویتامین های محلول در آب است. این ویتامین که کوبالامین نیز نامیده می‌شود برای کمک به رشد و عملکرد طبیعی سلول های بدن نیاز است. مخصوصاً این ویتامین برای سلامت مغز استخوان و سیستم عصبی، مهم و ضروری است.

مصرف ناکافی این ویتامین به یک بیماری به نام کم خونی مگالوبلاستیک منجر می‌شود که منجر به دریافت ناکافی اکسیژن توسط سلول ها و ایجاد اختلالات سیستم عصبی می‌شود.ویتامین B12 تنها در منابع حیوانی مانند گوشت و تخم مرغ یافت می شود و منابع گیاهی فاقد این ویتامین هستند.این ویتامین بسیار حساس است و به سرعت تخریب می‌شود و تحمل نور، حرارت و مواد اسیدی و قلیایی را ندارد.