وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تقویت عضلات سالمندان با خوردن این نوشیدنی

تقویت عضلات سالمندان با خوردن این نوشیدنی
محققان گفتند: قهوه حاوی کافئین است و مصرف در حد اعتدال آن به گونه‌ای که از 3 فنجان در روز بیشتر نشود، چه بسا قدرت عضلات سالخوردگان را بهبود می‌بخشد و عملکرد آنها را تقویت می‌کند و قدرت لازم را به آنها برای تحرک، راه رفتن و کاستن از زمین خوردن و آسیب دیدن می‌دهد. زمین خوردن و ‌آسیب دیدگی ناشی از آن در دوران سالخوردگی روی می‌دهد.

این تحقیقات نشان داد: عضلات انسان با بالارفتن سن در نتیجه تغییرات زیاد فیزیولو‍ژیک ضعیف شده و عملکرد آن کاهش می‌یابد.محققان بر اساس نتایج این تحقیقات به همگان به وی‍ژه سالخوردگان توصیه کردند که غذا و نوشیدنی‌های حاوی کافئین مثل قهوه، چای و شکلات سیاه را برای برخورداری از قدرت و عملکرد بهتر عضلات مصرف کنند.این تحقیقات در نشست علمی جمعیت بیولوژیک تجربی آمریکا ارائه شد.

محققان در این تحقیقات آزمایش‌هایی را روی موش ها انجام دادند و گفتند: با وجود اینکه مکانیسم کار کافئین شناخته شده نیست اما روشن است که به ثبات حرکتی عضلات، نرمی و اعطای قدرت لازم برای تحرک و راه رفتن و انجام کارهای مختلف کمک می‌کند و عملکرد حرکتی افراد را بهبود و قدرت آنها را تقویت می‌کند.

محققان همچنین دریافته‌اند که مصرف منظم قهوه در روز خطر مرگ و میر به علل معمول را کاهش می‌دهد.این تحقیقات از کاهش میانگین مرگ و میر به ویژه در بین آسیب دیدگان از بیماری های ریه، حملات قلبی، سکته‌های مغزی یا عفونت و دیابت حکایت داشت.

یک پژوهش جدید نیز نشان می‌دهد که این امکان وجود دارد که مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم را کاهش دهد.تحقیقات انجام شده همچنین حاکی از آن است که مصرف قهوه می‌تواند خطر بیماری دیابت نوع دو را نیز کاهش دهد.